Una jornada organitzada per la Diputació ensenya als emprenedors a triomfar aprenent dels errors

La III Jornada “Del fracàs a l’èxit” ha explicat les claus per aprofitar l’experiència i encarar amb garanties les segones oportunitats dels nous negocis

28/09/2016
Promoció Econòmica
Tarragona
Comunicació
Les persones emprenedores han pogut posa en comú les seves experiències i compartir possibles solucions
Les persones emprenedores han pogut posa en comú les seves experiències i compartir possibles solucions

Aprendre del fracàs i aprofitar l’experiència per a reeixir en un segon intent.  Amb aquesta filosofia i els consells d’experts, ha tingut lloc aquest dimecres al matí la III Jornada “Del fracàs a l’èxit”, una activitat formativa gratuïta organitzada per l’Àrea de Recursos Humans i Polítiques Actives d’Ocupació de la Diputació de Tarragona. 

Una quinzena de persones emprenedores que no van assolir els seus objectius empresarials en un primer intent s’han donat cita a les aules de formació de la Diputació de Tarragona per aprendre a encarar i tenir èxit en una segona oportunitat. Per aconseguir-ho, han comptat amb el suport de professionals de diferents àmbits. S’ha explicat, per exemple, com abordar la part emocional de la persona emprenedora que ha experimentat posar en marxa, sense èxit, una empresa o negoci. El coach consultor a Focus Inside, Joan Carles Andrés Mata, ha estat l’encarregat d’impartir la sessió sobre aquesta matèria: Emocions i emprenedoria: Claus en l’èxit de l’emprenedor

Analitzar què falla per trobar respostes i solucions 

La jornada organitzada per la Diputació ha comptat amb la col·laboració de l’entitat de voluntariat sènior d’assessorament empresarial SECOT i el suport del programa Catalunya Emprèn de la Generalitat. Les sessions han permès assistir a la valuosa aportació de persones que han emprès el camí de l’èxit després de redirigir els seus negocis. És el cas de l’acadèmia de xinès de l’Esther Pérez, a Reus, que arrenca amb noves expectatives després de mirar de trobar respostes a la pregunta “Per què fracassa com a negoci una escola d’idiomes?”.

Les respostes i les solucions poden ser les mateixes que en molts altres casos: fer un pla estratègic, comptar amb una xarxa de networking, aconseguir arribar al públic i al mercat que busquem... En definitiva, analitzar allò que falla i redreçar l'estratègia per conseguir els seus objectius.

També ho han fet l’Andrés Grego i la Marta Rey amb el seu projecte Espècies a mà de condiments naturals i originals per als aliments, alternatius a la sal comú. Aquests emprenedors han explicat la seva experiència durant la jornada i com han aconseguit enfilar el camí cap a l’èxit amb el seu negoci.  

Galeria d'imatges