Diputació de Tarragona

ACCÉS ALS CICLES

ACCÉS DIRECTE

Tenen accés directe a aquests estudis els aspirants que estiguin en possessió dels títols següents, o equivalents a efectes d'accés a aquests ensenyaments (*):

  • Prova d’accés superada a un cicle de grau superior d’arts plàstiques i disseny.
  • Títol de batxillerat d’arts o artístic experimental. 
  • Llicenciatura en belles arts, o certificat de superació de la prova específica d'accés a aquests ensenyaments; arquitectura o enginyeria tècnica en disseny industrial. 
  • Títol de batxillerat (no artístic) si s'han cursat 3 matèries de les següents: dibuix tècnic, dibuix artístic, disseny, cultura audiovisual o història de l'art.
  • Títol de tècnic/a superior d’arts plàstiques i disseny.
  • Títol superior d'arts plàstiques, de disseny o de conservació i restauració de béns culturals, o bé certificat de superació de la prova específica d'accés a aquests ensenyaments.
  • Títol de graduat en arts aplicades i oficis artístics en alguna de les especialitats dels plans d'estudis establerts els anys 1963, 1984 o 1986.
  • Títol de tècnic/a superior de formació professional de la família d'edificació i obra civil (per a l'accés als cicles de projectes i obres de decoració i d'arquitectura efímera), o de les famílies d'imatge i so i d'arts gràfiques (per a l'accés al cicle de gràfica audiovisual, perfil professional infografia 3D).
  • Resolució d'exempció reconeguda per la Direcció General de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial.

(*) o es troben al darrer curs d'ensenyaments que condueixen a l'obtenció d'aquests títols o certificacions (en el moment de matricular-se als cicles han d'aportar el títol o acreditació).

 

ACCÉS MITJANÇANT PROVA D'ACCÉS

PROVA D’ACCÉS (part específica)

Caldrà que realitzin una prova d'accés (part específica) els aspirants que acreditin estar en possessió de qualsevol dels requisits següents: 

  • Títol universitari.
  • Títol de batxillerat (no artístic).
  • Acreditació de la superació del curs d'orientació universitària (COU) o preuniversitari.
  • Títol de tècnic/a especialista o tècnic/a superior de formació professional o  d'ensenyaments esportius. 
  • Acreditació de la superació de la part comuna de la prova d'accés a cicles formatius de grau superior de formació professional inicial, o de la prova general d'accés a  grau superior d’ensenyaments esportius.
  • Acreditació de la superació total de les proves d'accés a la universitat per a més grans de 25 anys.
  • Acreditació de la superació del curs de formació específic per a l'accés a cicles formatius de grau superior o del curs de preparació per a la incorporació als cicles formatius de grau superior.
  • Acreditació de la superació de les proves d'accés a la universitat per a majors de 45 anys o de l'accés a la universitat per haver acreditat experiència laboral o professional tenint complerts 40 anys d'edat.

PROVA D’ACCÉS (part comuna i específica)

Caldrà que realitzin una prova d'accés (part comuna i específica) els aspirants que acreditin estar en possessió de qualsevol dels  requisits següents:

  • Títol de tècnic/a de qualsevol cicle de grau mitjà d’arts plàstiques i disseny o d’arts gràfiques, o bé d'un cicle de formació professional inicial de la família d'edificació i obra civil  (per a l'accés als cicles de projectes i obres de decoració i d'arquitectura efímera) o de les famílies d'imatge i so i d'arts gràfiques (per a l'accés al cicle de gràfica audiovisual, perfil professional infografia 3D) i que hagi complert els 18 anys o els compleixi l’any en curs.
  • Sense titulació i que hagi complert els 19 anys o els compleixi l’any en curs.

 

ESTRUCTURA DE LA PROVA

1. Part comuna:

El seu objectiu és que la persona aspirant acrediti la seva maduresa acadèmica en relació amb els objectius del batxillerat. 
Comprèn les matèries de llengua catalana, llengua castellana, llengua estrangera (anglès, francès o alemany) i una quarta a escollir entre història i matemàtiques. La superació d'aquesta part de la prova també dóna accés als cicles de formació professional en el cas d'haver-se examinat de matemàtiques.

2. Part específica:

• La prova s’inicia amb una presentació d’una durada màxima de 30 minuts. Els objectius d’aquesta presentació són: motivar, inspirar i despertar la curiositat de l’alumnat.

​• L’aspirant selecciona una de les tres opcions després de la presentació en funció de les seves habilitats i/o interessos:

  1. Comunicació i disseny
  2. Expressió artística
  3. Art i tecnologia

​• La prova podrà girar entorn d’un tema o repte que faci possible la realització d’una de les tres opcions diferents.

​• El contingut de la prova va referit a les matèries de modalitat del Batxillerat d’arts, relacionats amb els blocs següents: fonaments de l’art i del disseny, la cultura audiovisual i els seus mitjans, els sistemes de representació tècnica i les tècniques d’expressió bidimensional i tridimensional.

​• La durada total de la prova és de 3 hores i 30 minuts: 30 minuts de presentació i 3 hores per a la realització pràctica.

3. Exempcions de la part específica de la prova:


La poden sol·licitar al Departament d'Ensenyament les persones que  es trobin en qualsevol de les situacions següents:

A) Tenir experiència laboral, relacionada directament amb el cicle a què es vol accedir, a jornada completa (o temps proporcional en cas de jornada a temps parcial reconeguda oficialment): d'1 any o més amb una categoria professional igual o superior a la que correspon el cicle formatiu del grau en què s'hagi inscrit (en general, oficial de primera o de segona); o de 3 anys o més si la categoria reconeguda oficialment (grup de cotització) és inferior.

B) Disposar d'una titulació universitària homologada o pròpia, sempre que s'hagin cursat un mínim de 18 crèdits relacionats directament amb els continguts procedimentals del cicle al qual es vol accedir. 

Podeu accedir al temari i a exemples de les proves d'accés consultant els enllaços següents:

Mostres de proves d'accés (gencat.cat)

Temari de proves d'accés (gencat.cat)

 

CALENDARI DE LES PROVES D’ACCÉS PER AL CURS 2019-2020

CONVOCATÒRIA ORDINÀRIA (PART COMUNA I/O ESPECÍFICA)

INSCRIPCIÓ: Del 15 al 25 de març (a partir de les 9 h)

REALITZACIÓ DE LA PROVA:

PART COMUNA: 15 de maig a les 16 h.

PART ESPECÍFICA: 16 de maig a les 16 h.

 

CONVOCATÒRIA EXTRAORDINÀRIA (NOMÉS PART ESPECÍFICA)

INSCRIPCIÓ: Del 27 al 31 de maig (a partir de les 9 h)

REALITZACIÓ DE LA PROVA:

PART ESPECÍFICA: 26 de juny a les 9.30 h.

 

CONVOCATÒRIA DE SETEMBRE (NOMÉS PART ESPECÍFICA)

INSCRIPCIÓ: Del 2 al 6 de setembre (a partir de les 9 h)

REALITZACIÓ DE LA PROVA:

PART ESPECÍFICA: 30 de setembre de 2019 a les 9.30 h.

 

+INFORMACIÓ

MATERIAL PER REALITZAR LES PROVES D’ACCÉS ALS CICLES DE GRAU SUPERIOR

 

DOCUMENTACIÓ PER REALITZAR LES PROVES D’ACCÉS ALS CICLES DE GRAU SUPERIOR

* Original del document d'identificació personal (DNI, NIE o passaport) amb què l'aspirant s’ha inscrit.

* Si escau, certificat de superació del curs de preparació o la formació per a la prova d’accés.

* Si escau, còpia de la resolució de la sol·licitud de recursos addicionals per a aspirants amb necessitats específiques derivades de discapacitats.

* El material següent:

 

MATERIAL PER REALITZAR LES PROVES D’ACCÉS ALS CICLES DE GRAU SUPERIOR (PART ESPECÍFICA)

 

 Un mínim de dos fulls de dibuix DIN A3, un d’ells per a realitzar els dibuixos preparatoris i esbossos.

 Un full DIN A3 adient per a la tècnica a emprar per a realitzar la proposta definiitva.

 Un full DIN A3 de cartolina.

 Llapis grafit, goma d’esborrar, maquineta de fer punta, compàs, regle i joc d’escaires.

 Per aplicar color, a escollir entre llapis color, retoladors, tempera, acríclic o aquarel·la.

 Per tallar; estisores, bisturí o cúter.

 Per enganxar; cinta doble cara, goma d’enganxar o cola blanca.

 

CRITERIS D’AVALUACIÓ

 

Analitza la proposta i realitza una reflexió crítica sobre el seu desenvolupament (1,5 punts)

Integra criteris funcionals, simbòlics i/o estètics en el seu projecte (1,5 punts)

Relaciona els conceptes i els contextualitza en l’entorn adient al projecte (1,5 punts)

Desenvolupa un procés de treball que explora diferents solucions (2 punts)

Domina els mitjans expressius i de representació, ja siguin analògics o digitals (1,5 punts)

Presenta una proposta final personal coherent amb l’enunciat (2 punts)