Confluències en art i educació - page 64

67
Eneritz López
demotivació: esveuran i seranvistesalmateixni-
vell que altres treballadors demuseus, treballant
en igualtat de condicions contractuals i salarials.
En aquest context el seu treball tindrà seguretat,
prestigi, validesa, estabilitat i reconeixement ba-
sat en la seva especialització, a més que podran
treballar dins d’una xarxa, compartint experiènci-
es i coneixements en esdeveniments formatius i
associacions.
centres educatius, etc. amb la finalitat de
presentar-se com una part integrada en la
comunitat.
2. Començar a gestar la seva professionalització.
A través dequines estratègies?:
// No acomodant-se en posicions victimistes,
desterrant l’autocompassió i l’autodesvalo-
rització.
// Creant comunitats d’aprenentatge amb al-
tres professionals amb qui s’estableixin vin-
cles que portin fins i tot a desenvolupar pro-
jectes de treball conjunt.
// Construint xarxes, associacions, fòrums de
trobada on difondre les seves aportacions,
debatre, formar-se i créixer professional-
ment.
// Apostant per la seva formació de qualitat: a
mésdel que s’hadit abans sobre la implicació
conjunta de la universitat i museus per ges-
tar programes de formació, també és impor-
tant que una educadora de museus conegui
la història del seu àmbit de treball (educació
artística en museus) i que també es familia-
ritzi amb el panorama actual: les dues coses
li permetran forjar el seu propi criteri i tenir
referents.
// Fomentant la consolidació d’equips propis
i estables, i afavorir la seva implicació en la
institució.
A partir de tot això, les educadores podran ser
vistes com a investigadores, intel·lectuals, cre-
adores, treballadores culturals (Giroux, 1997) i
professionals reflexives (Schön, 1992). I, com a
tals, estaran compromeses amb la seva ocupació,
sent qualificades com a expertes i “educadores
amb diligència”, ja que tindran coneixements i
habilitats específiques, com a resultat de la seva
formació de qualitat. Per això, seran persones
competents, crítiques i mantindran un alt nivell
1...,54,55,56,57,58,59,60,61,62,63 65,66,67,68,69,70,71,72,73,74,...142
Powered by FlippingBook