Confluències en art i educació - page 83

86
Confluències en art i educació / L’educació formal com a interlocutora en l’acció educativa del museu
D
onnat
, O. (1998).
Les pratiques culturelles des Français: en-
quête1997
, París: DEP:Ministèrede laCulture - LaDocu-
mentation française.
G
reen
E,M. (2005).
Liberar la imaginación. Ensayos sobreedu-
cación, arteycambio social
.Barcelona:Graó.
L
ópez
, E. IK
ivatinetz
,M. (2006). “Estrategiasdepensamien-
to visual: ¿Método educativo innovador o efecto placebo
para nuestros museos?”.
Arte, Individuo y Sociedad, 18, p.
209-239.
R
ancière
, J. (2002).
Ladivisiónde losensible.Estéticaypolítica
,
Salamanca: Consorcio Salamanca. (Hi ha una còpiamanus-
crita de la traducció d’Antonio Fernández Lera a Internet:
.
R
anci
È
re
, J. (2010). “Desventuras del pensamiento crítico”.
A:
El espectadoremancipado
.Castelló:Ellagoed.
R
anci
È
re
, J. (2005).
Sobre políticas estéticas
. Barcelona:Mu-
seud’ArtContemporani deBarcelona:UniversitatAutòno-
madeBarcelona.
R
ickenmann
,R. (2009). “Laconstructionsocialede l’émotion
esthétique: dimensions transactionnelles des rapports à
l’objetculturel enclasse” (manuscritsensepublicar).
S
ebeok
, T.
i
U
miker
-S
ebeok
, J. (1987).
SherlockHolmes yChar-
lesS. Pierce. Elmétodode la investigación.
Barcelona:Paidós.
V
ygotski
, L. S. (1925).
Psychologie de l’art. Paris: La Dispute
(2005).ww
A
guirre
, I. (2006a). “Haciaunnuevo imaginariopara laedu-
cación artística”.
Ponència presentada al Congreso Internacio-
nal deEducaciónartística y visual: Ante el reto social; cultura y
territorialidaden la investigacióneneducaciónartística
.Sevilla.
A
guirre
, I. (2006b). “Los imaginariosvisualesymusicalesde
los jóvenes.Datosparaunacartografíade laexperienciaes-
tética juvenil y laeducación”.A:
Actasdel Internacional INSEA
Congreso “Interdisciplinary Dialogues in Art Education
”. Viseu
(Portugal).Ediciódigital enCD-ROM.
A
guirre
, I. (2010). “Sobre los usos del arte en la escuela in-
fantil”. A: G
onález
V
ida
, R. et alter (ed.).
I Congreso Interna-
cional: Arte, Ilustración y Cultura Visual en Educación Infantil
yPrimaria: construcciónde identidades
, p. 35-46. Universitat
deGranada. ISBN:978-84-639-7448-1 (CD-Rom).
A
guirre
, I. (2011). “Culturavisual, políticadaestéticaeedu-
caçãoemancipadora”. A:Martins, R. i TOURINHO, I. (orgs.).
Educação da cultura visual. Conceitos e contextos
. SantaMa-
ria:EditoraUSFM.
A
rriaga
, A. (2009). “Conceptions of art and interpretation
in educational discourses and practises at Tate Britain in
London” (tesi doctoral sense publicar - Universitat Pública
deNavarra).
B
ourdieu
, P.
i
D
arbel
, P. (1966).
L’amour de l’art, lesmusées et
leurpublic.
París:EditionsdeMinuit.
D
arrás
, B. (2008). “Del patrimonioartísticoa laecologíade
lasculturas. Lacuestiónde laculturaelitistaendemocracia”.
A:Aguirre, I. (dir.).
El accesoal patrimoniocultural. Retosyde-
bates
.Pamplona:CátedraJorgeOteiza-UPNA.
D
ewey
, J. (1949).
El arte como experiencia
. Barcelona: Paidós
(2008).
Referències
BIBLIOGRÀFIQUES
1...,73,74,75,76,77,78,79,80,81,82 84,85,86,87,88,89,90,91,92,93,...142
Powered by FlippingBook