Page 15 - jugues?
P. 15
Captura de pantalla del videojoc Monkey lsland a Café nocturna Arles, de Vincent Van Gogh
Aquí podríem presentar una infinitat ens presenta l'ús de técniques artístiques
d'exemples de la qualitat artística deis vide- tradicionals aplicades a l'estil visual del vide-
ojocs i de les disciplines que hi intervenen, ojoc, i permet al jugador ten ir una experiencia
pero, per canalitzar aquest potencial artístic estética més amplia i enriquidora, possible
amb el seu vessant educatiu, ens centrarem potser només per mitja de visites a museus
en l'experiéncia estética i els continguts cul- o galeries d'art
turals que hi ha implícits. En tot cas, aquesta tendencia a dissenyar
Podem establir tres línies d'actuació videojocs amb qualitat artística s'esta fent
en aquest sentit La primera vindria a mos- cada vegada més popular, potser impulsada
trar-nos com els videojocs s'han apropiat pel sorgiment de diversos museus al món de-
d'elements artístics com a referents, per dicats a mostrar-los com a objecte cultural i
exemple, utilitzant obres artístiques fama- artístic, o l'aparició de premis internacionals,
ses com escenaris deis seus jocs o seguint com els premis BAFTA, que han inclós dins
la línia d'una obra, fent que l'experiéncia es- de les seves categories els videojocs des de
tética permeti tenir un contacte directe amb diversos aspectes; destaca, en aquest cas,
les obres o estil , viure-les, recórrer-les i amb la categoría a millar assoliment artístic.
aixó, reconéixer-les, aprendre-les, La segona La tercera línia d'actuació ens interessa
x,rnena P. Hidalgo - 15