Les Terres de l'Ebre captiven un turisme fidel

Més de la meitat dels turistes que han visitat enguany la destinació ja l'havien escollit en ocasions anteriors

28/11/2015
Turisme
Comunicació
Les Terres de l'Ebre captiven un turisme fidel
Les Terres de l'Ebre captiven un turisme fidel

Catalans de mitjana edat i amb fills petits. Aquest és el perfil que predomina entre els visitants de les Terres de l’Ebre, segons reflecteix l’anàlisi de la demanda turística de 2015 dirigit per l’Observatori de la Fundació d’Estudis Turístics vinculat a la Universitat Rovira i Virgili. Aquest resultat consolida, un any més, les Terres de l’Ebre com una de les destinacions preferents de turisme familiar, gràcies a atractius com les platges, els espais naturals i el patrimoni cultural. L’anàlisi s’ha dut a terme per desè any consecutiu, i un any més el Patronat de Turisme de la Diputació en presenta les xifres. D’altra banda, les dades apunten que prop del 60% dels turistes que enguany han visitat les Terres de l’Ebre ja havien escollit aquesta destinació en ocasions anteriors, un valor que confirma la fidelitat dels visitants.

En concret, les dades destaquen que el visitant tipus de les Terres de l’Ebre és un adult, d’entre 35 i 44 anys, que viatja en família  i es desplaça en vehicle propi. Pel que fa a la procedència, la majoria de visitants són catalans (majoritàriament de la demarcació de Barcelona).  Valencians, aragonesos i madrilenys representen la major part de les visites de la resta de l’Estat. Els francesos continuen liderant el turisme estranger que rep aquesta destinació, tot i que s’ha detectat un augment d’anglesos i alemanys (0,6% i 0,5% respectivament).

Pel que fa al nivell econòmic, la classe mitjana segueix predominant entre els visitants de les Terres de l’Ebre, tot i que es detecta un augment de la classe alta i la classe mitjana-alta (amb 1 punt i 1,1 punt respectivament), i un descens de la classe mitjana-baixa (amb 1,8 punts).

L’estada més freqüent d’aquest 2015 passa a ser de 6 nits (17,5%), seguida de les estades d’1-2 nits (16,8%). El turisme familiar representa un 66% del total de les visites. Aquesta tendència és més habitual entre el turisme estatal que entre el turisme estranger (només el 14% dels estrangers venen amb nens petits).

La platja (62,7%), els espais naturals i el patrimoni cultural (56,6%) o el relax (33,2%) han estat les principals activitats realitzades durant l’estiu del 2015. Pel que fa a les visites realitzades, el Parc Natural del Delta de l’Ebre ha estat la zona més visitada (47,7%), seguida del Parc Natural dels Ports (12,4%), Tortosa (12,2%) i Horta de Sant Joan (10,2%).

La majoria dels visitants organitzen el seu viatge mitjançant Internet: un 50,6% de turistes que contracten la seva estada a través d’agències de viatge on-line, cercadors i altres sistemes virtuals. La contractació a través d’agències de viatges convencionals experimenta un descens de 3,6 punts.

 

Galeria d'imatges