La primera setmana de setembre el nostre centre organiza les VII Jornades de Corda adreçades a alumnes del conservatori.
El projecte pretén complementar la formació dels nostres alumnes de corda en un treball de conjunt, en aquesta ocasió posant especial èmfasi en la interpretació de la música antiga i el llenguatge barroc.
Aquesta edició comptarà amb la presència del Conjunt Atria que treballaran amb els alumnes diferents obres de repertori per a corda.
Les jornades s’inaguraran ab un concert del Conjunt Atria el dia 4 de setembre a les 19h a l’Església de Sant Miquel del Pla de Tarragona, i finalitzaran amb dos concerts els dies 7 i 8 a l’església de Sant Miquel del Pla a Tarragona i Crist Rei de Reus, respectivament. Tots els concerts seran a les 19 h, l’entrada és gratuïta
Entre els objectius de l’activitat destaquem:
- Rebre classe amb especialistes de música antiga.
- Treballar amb professionals en la música de cambra.
- Fer una especial referència al treball en orquestra de corda
HORARIS:
Dimarts, 4 de setembre (Conservatori)
10.00 a 11.30 h - Tutti (Aula 0)
12.00 a 13.00 h – Parcials
VIOLÍ 1: Sala Noble
VIOLÍ 2: Aula 7
VIOLA: Aula 11
VIOLONCEL: Aula Polivalent
CONTRABAIX: Aula 0
16.00 a 17.30 h - Parcials
CONCERT INAGURAL: (entrada lliure)
19.00: Esglèsia Sant Miquel
Dimecres, 5 de setembre (Conservatori)
10.00 a 11.30 h - Tutti (Aula 0)
12.00 a 13.00 h – Parcials
VIOLÍ 1: Sala Noble
VIOLÍ 2: Aula 7
VIOLA: Aula 11
VIOLONCEL: Aula Polivalent
CONTRABAIX: Aula 0
16.00 a 19.00 h - Parcials
Dijous, 6 de setembre (Conservatori)
10.00 a 13.30 h - Tutti
16.00 a 19.00 h - Tutti
Divendres, 7 de setembre (Església Sant Miquel)
10.00 a 13.30 h - Tutti
17.30: Prova acústica
19.00: Concert
Dissabte, 8 de setembre (Església Crist Rei, Reus)
16.00 h- Sortida del bus del Portal del Roser
17.00 h - Prova acústica
19.00 h - Concert
Conjunt Atria
És un ensemble de música antiga format per músics que van coincidir durant els seus estudis a la ciutat de Barcelona.
Com a grup els uneix el fet de compartir els mateixos valors respecte el paper de la música dins la societat. Els seus objectius són transmetre la passió que senten per la música a través de concerts de caràcter divulgatiu, trencar les barreres freqüentment establertes entre músics i públic i donar eines als oients per tal d’aprofundir en el llenguatge de la música barroca.
Les dues línies de treball que els caracteritzen són la tasca pedagògica i la interpretació històrica.
Han actuat a diverses ciutats d’arreu de Catalunya, França i Suïssa. També han participat en festivals de música com el Fringe de Torroella de Montgrí, Música als Parcs, Ressonare, Passejades Musicals de la Cerdanya, Musiquem Lleida, Peter de Grote de Groningen i Fringe d'Utrecht (Països Baixos). L’any 2014 van crear i estrenar l’espectacle interdisciplinari VARIATION amb la participació d’altres artistes, fusionant totes les arts en un mateix moment i un únic espai escènic.
Al juliol de 2016 van publicar la seva primera maquetai van editar un llibre conceptual i didàctic co-creat ambl’editorial Cuscusians.