ini
Dissabte 22 de febrer

(versión en castellano)

Professor convidat:  Claudio Forcada.
Professors participants en la activitat: Sergio Gil, Elena Roig,  José Luis Moles i Verónica Blasco.

Adreçat a : Alumnes de violí Suzuki d’arreu de Catalunya o l’estat.
Durada del curs:  Cada alumne comptarà amb quatre sessions col·lectives sempre que hi hagi un mínim de 4 alumnes per grup.
Dia: 22 de febrer de 2020
Horari: Dissabte 09:30 – 14:00 i 15:30 – 19:00

Objectius del curs: Aprofundir en el desenvolupament d’eines que siguin útils a pares i alumnat per a un bon aprofitament de la pràctica instrumental.
Gaudir d’ una activitat amb alumnes i professors d’indrets diferents que sigui enriquidora i que serveixi d’estímul per als participants.
Realitzar un concert, el contingut del qual es treballarà durant el dia, amb peces que els alumnes ja coneixen. 

 

INSCRIPCIÓ:

Data límit d’inscripció: 15 de febrer de 2020

Preu alumnat de l’Escola de Música de la Diputació: 25€ en concepte de Preu Públic que cal ingressar al compte del BBVA: ES10 0182 5634 1702 0151 6270 (Conservatori Diputació a Tarragona)      Cal indicar al concepte: Nom de l’alumne - Workshop Suzuki
Preu alumnat extern: 35€ en concepte de Preu Públic que cal ingressar al compte del BBVA: ES10 0182 5634 1702 0151 6270 (Conservatori Diputació a Tarragona)      Cal indicar al concepte: Nom de l’alumne - Workshop Suzuki
Professors acompanyants de l’alumnat inscrit: gratuït

Inscripció obligatòria professorat acompanyant aquí

 

 

PROFESSOR CONVIDAT

CLAUDIO FORCADA (Violí)

Claudio ForcadaDr. Claudio Forcada és autor d’una tesi doctoral sobre la pedagogia dels instruments de corda (Birmingham City University) y està especialitzat en els treballs de Rolland, Suzuki i Kato Havas. La  seva carrera internacional l’ha portat a impartir centenars de cursos i conferències a països com Islàndia, Japó, Anglaterra, Àustria, Alemanya, França, Portugal, Irlanda, Escòcia, Itàlia, Gales, El Salvador, Corea y Espanya. És autor de sis documentals i tres manuals en pedagogia dels instruments de corda i educació musical, treballant com a docent a la VIU (Valencian International University) des de la seva creació. A 2012 Claudio va rebre el premi Ernest Newman de la BCU (Birmingham City University) per la seva investigació en aprenentatge motor i pedagogía instrumental. A l’any 2013 va rebre un reconeixement oficial a l'Assemblea Legislativa d’ El Salvador per la seva contribució a l’educació musical del país.

A  l’actualitat, a més de les seves tasques docents a la VIU, Claudio dirigeix anualmente dos cursos per a instrumentistes de corda (Scherzo y Music in Progress), així como un altre de formació del professorat (Seminar for String Teachers); és fundador y membre del comité d’administració de la ONG Children4Music i director de “Música Futura”, un programa d’educació a través de la música per nens en situació de risc d’exclusió a Parla (Madrid); Col·labora en la formació de professors amb un projecte social en Goa (India); és formador resident d’ “El Sistema Portugal” i és assessor pedagògic d’“Ad Libitum” (València). Dirigeix el seu propisu propio projecte de corda (Studio Forcada) a Londres i a Henley on Thames, així com els cursos “Scherzo”, “Seminar for String Teachers” i “Music in Progress”. És també membre de la “Henley Symphony Orchestra”.

 

 

PROFESSORAT PARTICIPANT AL WORKSHOP

 

SERGIO GIL (Violí)

Sergio Gil

Professor Superior de violí pel Conservatori Superior “Joaquín Rodrigo” de València amb la professora Anabel García del Castillo. Ha realitzat 5 anys de posgrau al Conservatori Superior de Música del Liceu amb Corrado Bolsi i 2 anys d’ “Especialització en repertori clàssic i romàntic amb instruments d’època” a Saintes (França), amb els violinistes Alessandro Moccia i Hiro Kurosaki. Tanmateix està en possessió d’un Postgrau en violí barroc a la ESMAE (Oporto) amb la violinista Amandine Beyer.

Ha treballat amb directors com: Loorin Maazel, Mark Minkowski, Bruno Weil, Philippe Herrewegue, Robert Levin, Sigiswald Kuijken, Ernest Martínez Izquierdo, Lorenzo Coppola, Eduardo López Banzo…

Ha estat membre de la JONDE i de la JOGV, además de colaborar con la Orquestra de Valencia, Orquesta Simfònica de Navarra, Al Ayre Español, Joven Orquesta Atlàntica, La Dispersione, Capella de Ministrers, Harmonía del Parnás, Sphera AntiQva, Memoria de los sentidos, L´Incontro Fortunato, Ensemble Diatessaron, Música Trobada…

Professor Suzuki de nivell V pel “British Suzuki Institute”, va començar la seva formació a Londres a l’any 2010, sota la supervisió de Barbara Parham y Felicity Lipman. El seu viatge pedagògic li ha permés estar en contacte amb professors com Wilfried Van Gorp, Lilja Hjaltadottir, Koen Rens o Ed Kreitman. Professor convidat al “Curso Nacional Suzuki de España” i al “BSI National Children´s Workshop”, amb més de 15 anys d’experiència ha ensenyat a diversos centres de la Comunitat Valenciana.

Desde l’any 2011 es director de l’escola SUZUKI “CORDES Espai Educatiu

 

ELENA ROIG (Violí)

Elena RoigProfessora Superior de Violí, realiza els seus estudis al Conservatori Superior “Joaquín Rodrigo” de València amb la professora Anabel García del Castillo. Diplomada en l’especialitat de Magisteri Musical a l’Escola de Magisteri “Ausiàs March” de

València. Realitza estudis de Postgrau al Conservatori Superior del Liceo de Barcelona amb el violinista Corrado Bolsi.

Realitza la formació de Nivell V de violí al British Suzuki Institute (BSI) de Londres y la de Nivel II de viola a Lyon. Professora Suzuki de Violí i Viola des del 2004. Creadora i professora del taller Bebés CORDES desde el 2008 així com Directora de l’Orquestra CORDES desde 2012.

Tanmateix, és Directora de  l’escola Suzuki CORDES Espai Educatiu des de la seva creació a Setembre de 2011. Escola situada a Alboraya i que actualmente compta amb 150 alumnes i 7 professors Suzuki de les especialitats de violí, viola, cello i piano. També es donen classes de llenguatge musical, orquestra i quartets.

Elena és presidenta de l’ AMSCV (Associaciò del método Suzuki de la Comunitat Valenciana) des de Març del 2018.

 

JOSÉ LUIS MOLES (Violí)

José Luis MolesInicia els seus estudis musicals al Conservatori de Tarragona amb M.T.Martínez i els desenvolupa amb M.Victòria Fernández i, posteriorment, amb Gonçal Comellas al Conservatori Superior de Música del Liceu. Obté Menció d’Honor de Grau Professional i de Grau Superior, ampliant els seus coneixements assistint a classes amb Yuri Volguin i Angel Jesús García. Ha rebut consells de Xavier Turull, Ivan Zenaty, Keiko Wataya, entre d’altres.

Ha estat membre de la “Jove Orquestra Nacional de Catalunya” i la “Joven Orquesta Nacional de España”, la seva activitat artística ha inclòs orquestres com , “Orquestra de Cambra de Vila-seca” (concertino), “Orquestra Simfònica del Vallés”, “Orquestra Simfònica Julià Carbonell”, etc. En l’àmbit de la música contemporània ha estat membre de l’ensemble “Barcelona Modern Project” amb el qual ha fet dos enregistraments discogràfics.  Ha tingut l’oportunitat de tocar en auditoris com Concertgebow (Amsterdam), Konzerthaus (Berlin) , Auditorio Nacional (Madrid), Palau de la Música (Barcelona), entre d’altres. Aquesta activitat inclou concerts a Portugal, Luxemburg, Holanda, Alemanya i diversos espais dins el territori nacional. Enregistraments radiofònics per “Catalunya Música” i “Radio Clásica”.

Des del 2002 és professor per oposició al Conservatori de Música de la Diputació de Tarragona. El seu interès per la pedagogia l’ha portat realitzar cursos de formació amb Anna Baget, Joanne Martin, Claudio Forcada, etc. És professor especialitzat en metodologia Suzuki i va realitzar la formació completa al British Suzuki Institute, a Londres i Birmingham, obtenint el nivell 5 sota la direcció de la professora Heather Clemson. A més, ha assistit a cursos sobre la pedagogia Kato Havas i ha aprofundit en la pedagogia desenvolupada per P.Rolland formant-se amb Lyne Dennig i Gail Rolland. També  coneix l’estructura pedagògica de Mimi Zweig amb la qual també ha realitzat una formació. És convidat periòdicament a participar com a professor a cursos tant a Catalunya com a Regne Unit. És responsable de la introducció de la metodologia Suzuki a l’Escola i Conservatori de Música Tarragona on ha creat l’Aula Suzuki i on ensenya a nens i nenes des de l’edat de 3 / 4 anys.

 

VERÓNICA BLASCO (Dansa)

Verónica BlascoComença els seus estudis de dansa clàssica, amb 8 anys, a l’escola de dansa Artemis de Tarragona. Obté l’acreditació dels cursos de la carrera oficial de dansa homologats per l’Institut del Teatre de Barcelona. Participa a diverses Jornades Internacionals de dansa clàssica, contemporània i jazz amb professors de reconegut prestigi com Rosella Hightower, Gelú Barbú, Ramón Oller, Francisco Lloberas, Jöelle Mazet, entre d’altres.
Durant la seva trajectòria professional forma part de la Companyia Neoclàssica de Tarragona i de la Companyia de Port Aventura, també participa en la creació de diferents grups coreogràfics al territori.
És diplomada en ‘Expressió Corporal creativa Art del Moviment’ a Barcelona i directora de la companyia de dansa contemporània i impressionista DONES+, companyia que té com a principis la reivindicació i conscienciació social en contra de la violència de gènere.
Després d’anys impartint classes en diferents centres s’adona del potencial expressiu i terapèutic que té la dansa sense basar-se únicament en la tècnica. És per aquest motiu que decideix utilitzar la dansa i l’expressió corporal com a mitjà de comunicació, estimulant l’alumnat a expressar lliurement les emocions.
Crea projectes d’expressió i moviment per a col·lectius de dones en situació de risc, avalats pel Servei d’Informació i Atenció a la Dona de la Regidoria de Polítiques d’Igualtat de l’Ajuntament de Tarragona.
L’any 2018 i 2019 ha estat professora convidada per impartir classes de dansa contemporània i clàssica a ‘NorthWest Art University’ de la província de Heilongjiang (Xina), en les que han participat quasi bé un miler d’alumnes, entre professorat, adults i infants. També participa com a professora convidada a l’escola de dansa Dance More Studio de Hanoi (Vietnam).
Durant l’estiu del 2019 ha dut a terme el ‘Project & Art’ in Kathmandu (Nepal), un projecte avalat per la Fundació ‘Amics de Nepal’, que consisteix en explotar tot el potencial creatiu i innovador de joves en situació de risc mitjançant la dansa i l’expressió corporal.
Aquest mateix any porta, amb la col·laboració de la Universitat Rovira i Virgili, ‘Project Dance & Women’ in Anantapur- Bukkara Samudram (Índia), projecte destinat principalment a potenciar el benestar i l’autoestima de les dones índies mitjançant la dansa, la creativitat i l’emoció.
Les seves trobades es fonamenten en l’entusiasme i la passió i convida a explorar nous camins artístics per fer coses radicalment diferents de les que normalment estem acostumats. Un intercanvi on una injecció nova d’elements artístics permeten entendre, gaudir i sentir la dansa d’una forma completament diferent.