Aldo Mata, violoncel. Qi Shen, piano

ALDO MATA, violoncel
Una interpretació diferent no només en aparença (cordes de budell, no pica, etc.) sinó també en essència (trets historicistes i recerca d'una visió de la música que ens porti a l'essència de la interpretació "romàntica": ús de portamenti, rubato mètric , etc.) caracteritza aquest concertista, artista i investigador de violoncel espanyol que busca el renaixement de la tradició dels grans exponents del seu instrument des de Boccherini a Popper, passant per Franchomme i Servais.
Van ser professors seus Maria de Macedo, Elías Arizcuren, Monighetti (EMR), Scholes (Chicago), Claret, Tsutsumi i Janos Starker (IU). La seva major influència posterior ve del gran músic hongarès Ferenc Rados. És Doctor cum laude per la Universitat d'Indiana (homologat per Granada) i guanyador de concursos de JJMM, Fulbright, AIE, Popper, etc.
Ha estat co-principal de la OSCYL, professor de cello i música de cambra a COSCYL, Musikene, CSKG i actualment, després de guanyar l'oposició, catedràtic del CS de Sevilla. És violoncel solista de l'Orquestra Ibèrica i membre del Quartet Granados, Tempo di Basso i Trio Alborada. Ha estat convidat com a primer Cello per l'Orquestra de RTVE i BandArt (amb Nikolitch).
Exemple del músic eclèctic, tan aviat està tocant de solista amb orquestra (festivals a Brasil o els EUA), en recitals (Japó, Portugal, ...), i en masterclass (Holanda, Alemanya, Colòmbia, Festival de Llanes, etc.). Ha estrenat obres escrites per ell (Balada, gravat per Naxos; Dozza, a Espanya i Japó, etc.), ha tocat el gran repertori de cambra, ha fet el baix continu (Boscareccia) i ha escrit articles (com el de la Nota Misteriosa de la Suite V de Bach, inclosa per Bärenreiter en l'última edició de les suites, que grava recentment).
Toca un cello Nadotti de 1787 i un Gand & Bernardel de 1889.
Els propers compromisos són concerts a Polònia, Equador, EUA, Brasil, Espanya i França (Festival de Royeaumont).
 

QI SHEN, piano
Neix a Haerbin, Xina. Comença a tocar el piano als quatre anys d'edat amb la distingida professora Qiu-Yun Ma. Als onze anys és acceptada pel prestigiós Conservatori Central de Pequín on estudia amb els pianistes Ping-Guo Zhao i Er-Yao Lin. Posteriorment, continua els seus estudis als EUA on és becada per la Fundació Untermeyer i la Universitat Roosevelt per estudiar al Chicago Musical Collage amb la professora Ludmila Lazar.
També estudia amb David Kaiserman, de la Universitat Northwestern de Chicago. Durant la seva estada a Amèrica toca recitals col·laborant amb artistes com Kim Scholes, Aldo Mata i Daniel Rubinstein. També té l'oportunitat de tocar en Màster-Classes per Menahem Pressler, Dalton Baldwin, Janos Starker, etc. Ha estat guardonada en diversos concursos de piano: Chicago Fine Arts Piano Competition, Irene Tintner Award per a joves pianistes de gran talent, Concerto-competition del Chicago musical Collage, i l'Illinois State MTNA-Wurlitzer Collegiate Artists Competition.
Actualment resideix a Espanya, convidada a col·laborar amb l'Orquestra de Castella i Lleó i el grup Modus Novus. Recentment, grava l'obra de cambra de Pedro Blanco a l'Auditori de Lleó. Ofereix així mateix cursos de piano a l’Aragó i Lleó. Ha tocat recitals amb el violoncel·lista Aldo Mata als EUA, la Xina, Espanya, Sud-Amèrica i Japó.

Programa
Obres desconegudes del Romanticisme
Un segle de música europea per a violoncel i piano


Nocturno, op. 20                                                   Alfredo Piatti

Gran Duo en re menor                                       Wölff                

Largo-Allegro molto
Andante
Finale: Allegro

Fantasia sobre petits temes russos                 Popper

Gran Duo sobre temes                                       Chopin/Franchomme   
de Roberto el diable de Meyerbeer