Presentació

El màrqueting digital ha esdevingut una eina imprescindible per als emprenedors i les empreses petites i mitjanes. Els clients estan cada dia més avesats a internet. Busquen informació, comparen productes, compren i/o reserven online... Tenint tot això en compte, quina imatge pot donar una empresa que no té presència online? O no la té ben treballada? Avui en dia, qui confia en una marca que no treballa el mitjà online? Per tot això és fonamental desenvolupar estratègies orientades al món digital i aprofitar al màxim els avantatges del màrqueting digital.

Us donarem recursos i tècniques que us permetran posicionar i donar valor a la vostra marca: el pla de màrqueting digital, estratègies d’atracció, fidelització de clients, analítica web i ROI i gestió d’ecommerce. Explicarem la teoria i aplicarem les tècniques als casos reals dels assistents.

> Objectius

Amb el curs, les persones que participin aconseguireu:

  • Entendre com es desenvolupa un pla de màrqueting digital
  • Crear un pla de màrqueting digital per a la vostra empresa
  • Conèixer tècniques de fidelització de clients
  • Aplicació pràctica de tècniques de fidelització
  • Saber com analitzar una web i com calcular el retorn de la inversió en comunicació (ROI, Return On Investment)
  • Saber gestionar un ecommerce

> A qui va dirigit

Emprenedors, empresaris i gerents del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre que volen formar-se per aplicar i desenvolupar, en la seva pròpia empresa, un pla de màrqueting digital.

> PROGRAMA

La formació consta de 5 sessions de 4 hores. 

SESSIÓ 1: PLA DE MÀRQUETING DIGITAL 

  • Introducció
  • Diferències entre màrqueting i màrqueting digital
  • Què és un pla de màrqueting
  • Com fer un pla de màrqueting
  • Anàlisi DAFO
  • Anàlisi de perfils de clients
  • Com definir objectius
  • Disseny d’estratègies
  • Màrqueting mix

SESSIÓ 2: ESTRATÈGIES D’ATRACCIÓ I FIDELITZACIÓ 

  • L’Inbound màrqueting
  • Com captar clients utilitzant màrqueting d’atracció (Inbound màrqueting)
  • Canals de comunicació de l’Inboud màrqueting
  • Social media i SEO
  • Com convertir leads en clients
  • Com fidelitzar clients amb estratègies digitals

SESSIÓ 3: ANALÍTICA WEB I ROI 

  • Què és i per a què serveix l’analítica web
  • Google analytics i altres mesures
  • 6 mètriques de xarxes socials: followers, potencial reach, engagement, mencions i conversions
  • Identificació de Kpi’s
  • Què és el ROI (Return On Investment)
  • Com aplicar el ROI

SESSIÓ 4: ECOMMERCE

  • Tipus d’ecommerce
  • Com crear un ecommerce efectiu
  • Estratègies de venda online
  • Com gestionar un ecommerce: stocks, venda i promoció
  • Exemples pràctics

SESSIÓ 5: CREA EL TEU PLA DE MÀRQUETING DIGITAL 

  • Aplicació pràctica dels punts apresos a les sessions anteriors
  • Com fer el nostre pla de màrqueting
  • Com aplicar el pla
  • Com mesurem resultats
  • Conclusions

> Metodologia

Aquest taller combina la teoria amb la pràctica. Amb aquest sistema de treball no només s’adquireixen els coneixements teòrics en màrqueting, psicologia i comunicació, sinó que també es milloren les habilitats personals que seran les que garantiran l’èxit comercial de l’empresa.

> Ubicació i dates

Aules de Formació de la Diputació de Tarragona. C. Carles Riba, 6 baixos.
Vall de l’Arrabassada, Tarragona.
Dies: 4, 9, 11, 16 i 18 d’abril de 2018 / Horari: de 16 a 20 h.

> Inscripcions

Ja pots incriure’t clicant AQUÍ!