> Presentació
Ets tècnic o tècnica d’orientació i inserció laboral? Vine, familiaritza’t amb els conceptes bàsics de la perspectiva de gènere i omple la teva motxilla d’eines, recursos i estratègies per impulsar la incorporació de la perspectiva de gènere en els programes i projectes d’orientació i inserció laboral.
Aquest curs està organitzat per l’Àrea de Recursos Humans, Ocupació i Emprenedoria i la Unitat de Formació del Servei d’Assistència Municipal de la Diputació de Tarragona.rganitzar el dia a dia del teu projecte o empresa no és una tasca fàcil.
> Objectius
- Analitzar els conceptes bàsics de la perspectiva de gènere.
- Analitzar les principals desigualtats de gènere que es produeixen en el mercat laboral i el seu impacte.
- Conèixer les variables externes i internes que intervenen en la fase d’orientació laboral.
- Conèixer metodologies que permeten l’empoderament i acompanyament en la inserció de les dones.
- Disposar de recursos i estratègies per incorporar la perspectiva de gènere en les actuacions que es desenvolupen en el marc dels programes d’orientació i inserció.
> A qui va dirigit
Professionals que treballen en dispositius i programes d’inserció laboral. Personal tècnic d’ocupació i d’orientació i inserció laboral.
> Programa
En aquesta càpsula formativa es tractaran els següents continguts:
- Conceptes bàsics en matèria de perspectiva de gènere.
- La socialització de gènere i els principals agents implicats en l’actualitat.
- Desigualtats de gènere en el mercat de treball.
- Impacte de la crisi del Covid-19 des d'una perspectiva de gènere.
- Violència masclista.
- Incorporació de la perspectiva de gènere en les diferents fases(orientació i inserció): com fer-ho?
> Metodologia i modalitat
Aquesta formació combina la teoria amb la pràctica: teoria bàsica i exemples pràctics amb la realització d’alguna dinàmica de grup, activitats de reflexió i debat, anàlisi i reflexió de perfils, vídeos, i altre material d’interès.
Es tracta d’un curs híbri: presencial i virtual. Per tant, es requereix per participar-hi un ordinador amb connexió a internet, càmera web i auriculars.
> Dies i ubicació
Dies i horari:
- Sessions presencials: 30 de setembre i 7 d'octubre / Sessió de videoconferència: 4 d'octubre.
- Horari: 30 de setembre i 7 d'octubre de 9 a 13 h i 4 d'octubre, de 9 a 11 h
> Inscripcions
Les inscripcions tancades.
Per a més informació podeu enviar un correu a ocupacioiemprenedoria@dipta.cat o bé trucar al 977.296.691.