> Presentació

L'estructura de la micro i petita empresa fa difícil incorporar amb èxit un pla de comercialització digital regular i efectiu. La manca de recursos propis fa que les petites empreses perdin l'oportunitat d'intervenir en els entorns digitals d'una forma efectiva i enfocada.

Per contra, les tècniques de màrqueting i comercialització digital han madurat molt i ja existeixen mètodes efectius que faciliten la tasca dels departaments comercials i l'assoliment de vendes.

> Objectius

Amb el curs, els participants aconseguiran:

  • Identificar les oportunitats de comercialització, venda i de relació amb clients. Què ens pot aportar una estratègia digital d'empresa.
  • Saber com crear i implementar un pla de màrqueting digital.
  • Conèixer els recursos tecnològics fonamentals per facilitar les accions de comercialització i màrqueting digital.
  • Interpretar i valorar els resultats que es poden esperar en les accions de màrqueting digital.
  • Valorar els resultats possibles, el cost i la càrrega de treball d'un pla integral de comercialització digital per a una petita empresa.

 

> A qui va dirigit

Gerents, persones emprenedores, empresaris i empresàries del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre que volen formar-se per aplicar, en la seva pròpia empresa, un pla de màrqueting digital.

> PROGRAMA

SESSIÓ 1: DEFINIM EL MARC DE TREBALL

  • Què podem esperar dels entorns digitals? Què busca i què troba el màrqueting digital?
  • Bàsics de la interacció client - empresa en els entorns digitals.
  • Què és un pla d'estratègia digital, com s'estructura.

SESSIÓ 2: ESTRUCTURACIÓ DELS RECURSOS DIGITALS DE LA MEVA EMPRESA

  • El lloc web: estructura de continguts, enfocament comunicatiu i funcionalitats
  • Perfils digitals i participació en la xarxa: enfocament, intenció i efectes que es poden esperar.
  • Bàsics de la indexació i posicionament de continguts a la xarxa.
  • Tècniques comunicatives per establir vincles professionals a la xarxa: en què cal invertir recursos?
  • La segmentació de missatges clau i la dispersió en entorns digitals.

SESSIÓ 3: PASSES PER A LA CREACIÓ D'UN PLA D'ESTRATÈGIA DIGITAL

  • Com s'integra un pla d'estratègia digital dins del pla d'estratègia general de l'empresa.
  • Informació i indicadors rellevants.
  • El quadre de comandaments per al seguiment del pla de màrqueting digital, un exemple.

> Metodologia

S'oferiran continguts teòrics que ajudaran a comprendre l'abast de la comercialització digital per a la petita i mitjana empresa i a saber valorar-ne la implementació. Es combinaran amb exercicis pràctics amb els quals es buscarà l'encaix real i pràctic per a cada un dels participants.

És recomanable que cada assistent porti el seu equip de treball: portàtil, tauleta, mòbil, etc.

> Ubicació i dates

Aules de Formació de la Diputació de Tarragona. C. Carles Riba, 6 baixos.
Vall de l’Arrabassada, Tarragona.
Dies: 28 de febrer, 2 i 7 de març de 2017 Horari: de 16 a 20 h.

> Inscripcions

El període d'inscripcions d'aquesta activitat formativa està tancat.