> Presentació
L'estructura de la micro i petita empresa fa difícil incorporar amb èxit un pla de comercialització digital regular i efectiu. La manca de recursos propis fa que les petites empreses perdin l'oportunitat d'intervenir en els entorns digitals d'una forma efectiva i enfocada.
Per contra, les tècniques de màrqueting i comercialització digital han madurat molt i ja existeixen mètodes efectius que faciliten la tasca dels departaments comercials i l'assoliment de vendes.
> Objectius
Amb el curs, els participants aconseguiran:
- Identificar les oportunitats de comercialització, venda i de relació amb clients. Què ens pot aportar una estratègia digital d'empresa.
- Saber com crear i implementar un pla de màrqueting digital.
- Conèixer els recursos tecnològics fonamentals per facilitar les accions de comercialització i màrqueting digital.
- Interpretar i valorar els resultats que es poden esperar en les accions de màrqueting digital.
- Valorar els resultats possibles, el cost i la càrrega de treball d'un pla integral de comercialització digital per a una petita empresa.
> A qui va dirigit
Gerents, persones emprenedores, empresaris i empresàries del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre que volen formar-se per aplicar, en la seva pròpia empresa, un pla de màrqueting digital.
> PROGRAMA
SESSIÓ 1: DEFINIM EL MARC DE TREBALL
- Què podem esperar dels entorns digitals? Què busca i què troba el màrqueting digital?
- Bàsics de la interacció client - empresa en els entorns digitals.
- Què és un pla d'estratègia digital, com s'estructura.
SESSIÓ 2: ESTRUCTURACIÓ DELS RECURSOS DIGITALS DE LA MEVA EMPRESA
- El lloc web: estructura de continguts, enfocament comunicatiu i funcionalitats
- Perfils digitals i participació en la xarxa: enfocament, intenció i efectes que es poden esperar.
- Bàsics de la indexació i posicionament de continguts a la xarxa.
- Tècniques comunicatives per establir vincles professionals a la xarxa: en què cal invertir recursos?
- La segmentació de missatges clau i la dispersió en entorns digitals.
SESSIÓ 3: PASSES PER A LA CREACIÓ D'UN PLA D'ESTRATÈGIA DIGITAL
- Com s'integra un pla d'estratègia digital dins del pla d'estratègia general de l'empresa.
- Informació i indicadors rellevants.
- El quadre de comandaments per al seguiment del pla de màrqueting digital, un exemple.
> Metodologia
S'oferiran continguts teòrics que ajudaran a comprendre l'abast de la comercialització digital per a la petita i mitjana empresa i a saber valorar-ne la implementació. Es combinaran amb exercicis pràctics amb els quals es buscarà l'encaix real i pràctic per a cada un dels participants.
És recomanable que cada assistent porti el seu equip de treball: portàtil, tauleta, mòbil, etc.
> Ubicació i dates
Aules de Formació de la Diputació de Tarragona. C. Carles Riba, 6 baixos.
Vall de l’Arrabassada, Tarragona.
Dies: 28 de febrer, 2 i 7 de març de 2017 Horari: de 16 a 20 h.
> Inscripcions
El període d'inscripcions d'aquesta activitat formativa està tancat.