> Presentació
L’avaluació de projectes, programes i serveis és una eina clau per millorar la pràctica professional a l’administració local. Tot i això, sovint es percep com un procés complex o excessivament tècnic, quan en realitat pot edevenir un instrument útil per entendre què funciona, què no i com millorar les actuacions públiques. Com a tècnic/a local, aquest curs et permetrà adquirir una visió pràctica de l’avaluació, conèixer els seus conceptes bàsics i disposar d’eines per dissenyar processos avaluatius adaptats a la realitat dels projectes que desenvolupes. L’avaluació no només contribueix a la rendició de comptes, sinó també a generar aprenentatge, detectar millores i consolidar bones pràctiques en contextos cada vegada més complexos.
> Objectius
- Comprendre què és l’avaluació i quin paper té en la gestió de projectes, programes i serveis públics.
- Familiaritzar-se amb els principals conceptes associats a l’avaluació, com ara seguiment, criteris avaluatius, indicadors i efectes.
- Conèixer les diferents tipologies i moments de l’avaluació en funció de les necessitats del projecte.
- Desenvolupar habilitats per dissenyar un procés d’avaluació adaptat a la realitat local.
- Aplicar els coneixements adquirits a casos pràctics vinculats a la pròpia activitat professional.
> A qui va dirigit
Tècnics/es d’ocupació, intermediació, promoció econòmica i desenvolupament local d’ajuntaments i consells comarcals de la demarcació de Tarragona.
> Programa
La formació consta de quatre sessions en què es tractaran els següents temes:
- Introducció a l’avaluació de projectes
- Què és l’avaluació i per a què serveix
- Diferències entre avaluació i seguiment
- Projectes, programes i serveis: conceptes clau
- Tipologies d’avaluació
- Quan avaluar: abans, durant i després
- Qui avalua i què s’avalua
- Mètodes i enfocaments avaluatius
- Criteris d’avaluació
- Eficàcia, eficiència i altres criteris rellevants
- Utilitat, pertinència i suficiència
- Disseny d’un procés avaluatiu
- Principals etapes del disseny
- El marc lògic com a instrument de suport
- Indicadors d’avaluació
- Què són els indicadors i tipus principals
- Construcció d’indicadors bàsics
- Aplicació pràctica
- Exercicis pràctics a partir de casos reals
- Disseny d’una proposta d’avaluació adaptada a l’àmbit professional dels participants
> Metodologia i modalitat
La metodologia que utilitzarem es l’aprenentatge cooperatiu per tal que l’alumnat sigui participatiu i actiu durant l’acció formativa.
> Dies i ubicació
- Dies i horari: 9, 16 i 30 d’abril i 7 de maig de 2026, de 9.30 a 13.30 hores
- Lloc: Centre d’Innovació i Formació Boca de la Mina de la Diputació a Reus (Ctra. Institut Pere Mata, 56, Reus)
> Inscripcions
Pots realitzar la teva inscripció gratuïta a aquest curs formatiu presencial clicant AQUÍ!
Si desitgeu rebre un correu per estar informats de noves formacions, esdeveniments i jornades només cal que ompliu aquest formulari demanant-ho.
Per a més informació podeu enviar un correu a ocupacioiemprenedoria@dipta.cat o bé trucar al 977.296.691.
