> Presentació
Davant els canvis profunds i accelerats del context global –des de la crisi climàtica fins a la revolució digital o l’impacte de la intel·ligència artificial–, la planificació estratègica local necessita renovar-se per seguir sent una eina útil i transformadora. Aquest curs t’ofereix, com a tècnic/a de promoció econòmica o desenvolupament local, un marc actualitzat i pràctic per afrontar els nous reptes del territori amb visió estratègica, capacitat analítica i eines innovadores. A través de metodologies participatives, aprendràs a dissenyar plans més eficients, alineats amb agendes globals com els ODS, i adaptats a les necessitats reals del teu entorn.
> Objectius
- Adquirir coneixements bàsics sobre la planificació estratègica aplicada al desenvolupament local i la promoció econòmica.
- Comprendre l’impacte dels reptes globals i les agendes supralocals (ODS, Agenda Urbana, etc.) en la planificació local.
- Aplicar eines d’anàlisi territorial i socioeconòmica per identificar reptes, potencialitats i oportunitats de desenvolupament.
- Dissenyar diagnòstics, objectius i estratègies adaptades a la realitat local de manera participativa i coherent.
- Elaborar plans d’acció viables i operatius que responguin als objectius estratègics.
- Definir sistemes de seguiment i avaluació basats en indicadors per mesurar l’impacte i millorar la gestió de les estratègies.
> A qui va dirigit
Tècnics/es d’ocupació, intermediació, promoció econòmica i desenvolupament local d’ajuntaments i consells comarcals de la demarcació de Tarragona.
> Programa
La formació consta de quatre sessions en què es tractaran els següents temes:
- La planificació estratègica local en l’era global: reptes, alineació i innovació.
- Anàlisi territorial i socioeconòmica.
- Diagnosi, definició d’objectius i estratègies.
- Elaboració del pla d’acció
- Seguiment, avaluació i indicadors
> Metodologia i modalitat
La metodologia que utilitzarem es l’aprenentatge cooperatiu per tal que l’alumnat sigui participatiu i actiu durant l’acció formativa.
> Dies i ubicació
- Dies i horari: 27 d’abril, 4, 11 i 18 de maig de 2026, de 9.30 a 13.30 hores
- Lloc: Antigues Oficines BASE Tortosa (Av. Cristòfol Colom, 33, Tortosa)
> Inscripcions
Pots realitzar la teva inscripció gratuïta a aquest curs formatiu presencial clicant AQUÍ!
Si desitgeu rebre un correu per estar informats de noves formacions, esdeveniments i jornades només cal que ompliu aquest formulari demanant-ho.
Per a més informació podeu enviar un correu a ocupacioiemprenedoria@dipta.cat o bé trucar al 977.296.691.
