> Presentació

Ets una tècnica o tècnic d’emprenedoria i has de fer funcionar un coworking? No saps per on començar o creus que alguna cosa ha de canviar perquè el projecte tiri endavant amb èxit? La comunitat emprenedora no arriba o no s’acaba d’establir a l’espai de treball cooperatiu? 

 

És habitual que disposeu de l’espai, del mobiliari i de la demanda però que us falti que les i els coworkers s’apropin i s’hi quedin. En aquesta formació teòrica i experiencial tractarem diversos punts imprescindibles que t’ajudaran a construir un espai de coworking públic triomfador. Des dels més pràctics, lògics i tangibles fins als més estratègics i complementaris. Ho farem amb teoria, però també amb exemples, idees i experiències reals. I sempre partint d’una visió d’espais públics ubicats en poblacions petites i mitjanes del Camp de Tarragona, les Terres de l’Ebre i el Baix Penedès

 

> Objectius

- Conèixer el concepte de coworking, els models i els públics als quals va dirigit.

- Entendre com organitzar l’espai i gestionar els serveis que s’ofereixen. 

- Saber les tècniques de comunicació i dinamització per captar i atraure comunitat.

- Analitzar la importància de la col·laboració publicoprivada.

- Tractar els aspectes legals a tenir en compte.

- Descobrir experiències pràctiques d’èxit. 

 

> A qui va dirigida

La formació va adreçada al personal tècnic, direcció i gerència de les àrees de desenvolupament local, promoció econòmica, empresa i/o emprenedoria dels ens locals de la demarcació de Tarragona, així com a les persones promotores i gestores d’espais de coworking públics del Camp de Tarragona, les Terres de l’Ebre i el Baix Penedès.

 

> Programa

Aquesta formació en línia consta de cinc sessions amb el següent programa:

Sessió 1: 6 d’abril, de 12 a 14 h

  • Què és un coworking? Models de coworking, quin és el teu?
  • Anàlisi de l’entorn, la situació i la competència. 
  • Què ha de tenir un coworking públic?
  • Públic, definint el target. 

Sessió 2: 8 d’abril, de 12 a 14 h

  • L’espai: el continent i el contingut.
  • Serveis bàsics, complementaris i prèmium que ha d’oferir un coworking.

Sessió 3: 13 d’abril, de 12 a 14 h

  • Formacions i esdeveniments que sempre funcionen.
  • Comunicació interna i externa.
  • Atracció, captació, dinamització i fidelització de la comunitat.
  • Funcions i tasques del community builder.
  • Recursos i aplicacions per automatitzar tasques.
  • Sinergies i col·laboració publicoprivada.

Sessió 4: 15 d’abril, de 12 a 14 h

  • Aspectes legals a tenir en compte.

Sessió 5: 20 d’abril, de 12 a 14 h

  • Encerts, errors i models d’èxit:
    • Coworkings rurals – Jaume Baiges d’Estratègic
    • Sinèrgics Coworking –  Roman Calabera
    • Habian! coworking – Esti Susperregui 
  • Preguntes, dubtes, casos particulars.

 

> Docència

  • Laia Benaiges. Consultora especialitzada en coworking. Fundadora del coworking Espai La Magrana i cofundadora de la consultoria per espais coworking LECO.

 

> Metodologia

El format de la formació té un marcat caràcter pràctic en què es combina una part conceptual amb l’exposició de casos pràctics i accions realitzades per diferents municipis. En finalitzar la sessió hi haurà un espai per compartir opinions i expressar dubtes entre les persones participants. 

 

> Ubicació i dates

La formació es desenvolupa íntegrament de forma virtual, a través de la plataforma Cisco Webex Meetings, amb la qual cosa és imprescindible disposar d’ordinador amb connexió a internet, camèra i micròfon per a participar-hi. 

Dies i horari: 6, 8, 13, 15 i 20 d’abril, de 12 a 14 hores.

 

> Inscripcions i més informació

Us informem que les inscripcions per aquesta formació estan tancades en arribar al nombre màxim de persones participants

Si desitgeu rebre un correu per estar informats de noves formacions només cal que ompliu aquest formulari demanant-ho.

Col·labora: Unitat de Formació del Servei d’Assistència Municipal de la Diputació de Tarragona