> Presentació

En el context actual post Covid-19, el comerç és un dels sectors que reclama una reformulació de polítiques i actuacions per a la seva dinamització i reactivació donat que és una peça clau de l’economia local com a generadors i distribuïdors de riquesa i ocupació. En general, les administracions locals necessiten noves eines per enfortir les estructures comercials dels nostres pobles i ciutats.  Amb aquesta formació en línia es pretén, precisament, incidir en aquestes eines per impulsar la dinamització i promoció dels comerços de proximitat al Camp de Tarragona, les Terres de l’Ebre i el Baix Penedès

> Objectius

Entendre la situació actual del comerç de proximitat dins el conjunt del municipi i en el context actual de crisi econòmica derivada de la Covid-19. 

Treballar noves eines d’anàlisi i promoció per afavorir la dinamització comercial en un context de crisi econòmica post Covid-19.

- Reconèixer les oportunitats de l’associacionisme, la col·laboració publicoprivada i els recursos propis dels municipis com a potencialitats de dinamització. 

- Treballar la importància de l’estratègia comercial com a mètode per a la promoció dels negocis de proximitat. 

> A qui va dirigida

Personal tècnic, direcció i gerència de les àrees de desenvolupament local, promoció econòmica, empresa i/o emprenedoria de les entitats locals del Camp de Tarragona, les Terres de l’Ebre i el Baix Penedès.

> Programa

Aquesta formació en línia consta d’un total de cinc mòduls amb el següent programa:

  1. Mòdul 1 : La dinamització comercial en el context actual: Principals reptes de la dinamització del comerç.
  • El comerç en el context actual.
  • Com la Covid-19 pot afectar al comerç de proximitat.
  • Nous models de dinamització del comerç.
  • El model de les cinc dimensions: la importància de l’espai comercial urbà.
  1. Mòdul 2 : Eines per a la reactivació comercial: La importància de les dades en la planificació del comerç.
  • La naturalesa dels espais comercials urbans.
  • Les dades en la planificació comercial.
  • Eines per a la planificació del comerç.
  • Els censos comercials. El punt de partida per a l’observació del comerç.
  1. Mòdul 3: Com potenciar l’associacionisme comercial? La importància de l’associacionisme i la col·laboració publicoprivada.
  • L’associacionisme avui en dia.
  • Preguntes clau per potenciar l’associacionisme comercial.
  • Actuacions per a l’enfortiment del model associatiu comercial.
  • Models i propostes per al consens i la col·laboració publicoprivada.
  1. Mòdul 4: Eines per a la singularització del comerç de proximitat: La importància dels recursos comercials en els municipis.
  • Tipologies de singularitats comercials en el comerç de proximitat.
  • Com promoure comerços emblemàtics en un municipi.
  • El rol dels mercats en l’estructura comercial dels municipis.
  • Comerç, turisme i cultura: sinèrgies per a l’enfortiment del comerç.
  1. Mòdul 5: Estratègies de dinamització comercial: Accions per a la promoció i difusió de l’activitat comercial urbana.
  • Accions digitals per a la promoció del comerç de proximitat.
  • Accions no digitals per a la promoció del comerç de proximitat.
  • Accions per a la dinamització i l’animació comercial.
  • Mesures per a l’enfortiment del teixit productiu.
  • Passos per a la definició d’un pla d’acció municipal del comerç de proximitat.

> Docència

  • Oriol CesenaLlicenciat en Administració i Direcció d’Empreses amb estudis en Lideratge i Direcció de màrqueting i comercialització a ESADE. És el director i fundador de la consultora FOCALIZZA, empresa especialitzada en consultoria per al comerç urbà i el desenvolupament local, tasca que combina amb la docència universitària a diferents universitats. Autor de diversos llibres de comerç i mercats municipals i membre Fellow de l’Institut of Place Management, entitat vinculada a la Universitat de Manchester que treballa en el desenvolupament d’estratègies per a l’impuls dels espais públics.
  • Martí Pol. Graduat en Geografia per la Universita de Barcelona i màster en la gestió del turisme especialitzat en destinacions urbanes (CETT). S’encarrega dels estudis de desenvolupament del territori en l’àmbit local, aportant una visió geogràfica transversal, i també desenvolupa projectes de dinamització territorial, tot aportant una visió integrada del context local i realitzant l’anàlisi de dades qualitatives i quantitatives, així com l’elaboració de diagnosis i plans d’acció.

> Ubicació i dates

La formació es desenvolupa íntegrament de forma virtual, a través de la plataforma Cisco Webex Meetings, amb la qual cosa és imprescindible disposar d’ordinador amb connexió a internet per a participar-hi. 

Dies i horari: Dilluns 19 d’octubre (mòdul 1), dimecres 21 d’octubre (mòdul 2), dilluns 26 d’octubre (mòdul 3), dimecres 28 d’octubre (mòdul 4) i dilluns 2 de novembre (mòdul 5), de 12 a 14 hores.

> Inscripcions

Les inscripcions per aquesta formació estan tancades!

Si destigeu més informació de la formació podeu consultar-la en aquest enllaç.

Si teniu qualsevol dubte o consulta podeu enviar un correu electrònic a ocupacioiemprenedoria@dipta.cat o be trucar al 977.296.691.