PLA D’OBERTURA DE L’ESCOLA I CONSERVATORI DE MÚSICA DE LA DIPUTACIÓ A REUS
PLA D’OBERTURA DE L’ESCOLA I CONSERVATORI DE MÚSICA DE LA DIPUTACIÓ A REUS
MARC NORMATIU
• PLA D’OBERTURA DE CENTRES EDUCATIUS EN FASE 2 DE DESESCALADA EN LA FINALITZACIÓ DEL CURS 2019-2020 I PER A L’ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT DELS CENTRES I ELS ESTUDIS DEL CURS 2020-2021.
• INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ DE L’OBERTURA DELS CENTRES EDUCATIUS.
- El retorn al centre per part dels alumnes és voluntari.
- Aquest pla d’obertura és complementari de l’acció educativa telemàtica tal i com s’està portant a terme fins al final del curs.
- L’activitat docent continuarà en format telemàtic fins el 19 de juny, com fins ara.
- Es fa constar explícitament que es garanteixen totes les mesures de seguretat establertes.
OBJECTIUS
El curs 2019-2020, a nivell lectiu, acabarà en format telemàtic el 19 de juny.
El Departament es planteja, durant aquest període, un triple objectiu:
1. El suport lectiu i d’orientació, fent especial èmfasi en els finals d’etapa educativa que suposa preparació a proves d’accés a Grau Professional i Superior.
2. L’acompanyament tutorial i emocional de l’alumnat.
3. Facilitar l’atenció a la població escolar més vulnerable. En el nostre context ens referim a aquells alumnes que han quedat aïllats per dificultats d’accés a nivell tecnològic.
El retorn al centre per part dels alumnes és voluntari.
Activitats a desenvolupar durant el període d’obertura del centre:
• Acció educativa presencial –respectant sempre el caràcter voluntari - en grups de 6 alumnes com a màxim (assignatures col.lectives) i classes individuals (instrument), en el cas d’alumnes que preparen accés a Grau Professional i Superior
• Atenció personalitzada del tutor o tutora amb l’alumnat en qualsevol curs i nivell. Aquesta és una mesura excepcional i no continuada, que comporta l’obertura d’algun espai del centre de manera planificada i la programació del dia i hora de retrobament de l’alumnat amb el tutor o tutora a l’aula.
REQUISITS PEL PERSONAL DOCENT I NO DOCENT
El nostre centre és de titularitat de la Diputació de Tarragona i ha determinat el seu propi procediment per a fer efectiva la normativa vigent en matèria de recursos humans.
S’ha planificat l’assistència del personal necessari per a dur-lo a terme:
- Personal d’Administració i Serveis
-Equip Directiu
- Professorat
-Personal de neteja
Els requisits per l’assistència al centre dels treballadors i treballadores han estat:
- Haver estat avaluat per part del Departament de Seguretat i Salut de la Diputació de Tarragona
- Haver realizat les formacions:
"Mesures davant la COVID-19 als centres de treball"
“Prevenció de riscos laborals al teletreball”
“Coronavirus: mesures generals de prevenció”
- Aplicar les mesures de vigilància i salut i no pertànyer a col.lectiu vulnerable a la Covid 19.
El Ministeri de Sanitat ha definit com a grups vulnerables a la Covid-19 les persones amb diabetis, malaltia cardiovascular –inclosa la hipertensió–, malaltia pulmonar crònica, immunodeficiència, càncer en fase de tractament actiu, així com les dones embarassades.
Paral·lelament, la Generalitat de Catalunya ha inclòs les malalties hepàtiques i renals com a condicions de risc a l'hora de valorar la vulnerabilitat del personal dels centres d'educació davant la Covid-19. En aquest sentit, la Corporació ha decidit fer extensives aquestes condicions al conjunt del personal de la Diputació.
El nombre de professionals (docents i no docents) que pot fer atenció presencial al centre és de:
PERSONAL DOCENT – 20
PERSONAL NO DOCENT – 4
REQUISITS PER LES FAMÍLIES I L’ALUMNAT
Per poder reincorporar-se els alumnes han de reunir els següents requisits:
• Absència de simptomatologia compatible amb la COVID-19 (febre, tos, dificultat respiratòria, malestar, diarrea...) o amb qualsevol altre quadre infecciós.
• Que no siguin o hagin estat positives per al SARS-CoV 2 durant els 14 dies anteriors.
• Que no hagin estat en contacte estret amb positiu confirmat o simptomatologia compatible en els 14 dies anteriors.
• Calendari vacunal al dia.
• Portar mascareta i guants, així com el seu propi material (llapis, diapasó, bolígraf,....)Igualment el centre disposarà de material de protecció pels alumnes que s’ho puguin deixar.
En cas que l’alumne presenti una malaltia crònica d’elevada complexitat que pugui augmentar el risc de gravetat en cas de contraure la infecció per SARS-CoV2, es considera no recomanable assistir al centre. Les famílies o persones tutores han de presentar el primer dia de retorn al centre educatiu una *declaració responsable, d’acord el model que es facilitarà per la qual els seus fills o filles compleixen els requisits per assistir al centre educatiu. També han d'informar al centre educatiu de l'aparició de qualsevol cas de COVID-19 en l’entorn familiar de l’infant i mantenir un contacte estret amb el centre educatiu davant de qualsevol incidència.
PLANIFICACIÓ ORGANITZATIVA PRÈVIA A L’OBERTURA
- Del 3 al 5 de juny, el professorat que ho necessiti per tal de poder continuar amb la seva activitat lectiva de forma telemàtica, podrà recollir material de les seves aules amb cita prèvia concertada.
- Pel que fa al suport lectiu dels alumnes que preparen proves d’accés (del 8 al 19 de juny), la Direcció envia circular a les famílies amb tota la informació de final de curs. Concretament, les famílies dels alumnes que preparen proves d’accés, reben a més un formulari per inscriure’s al suport lectiu presencial al centre-
- Paral.lelament s’organitza un horari de les principals assignatures per a la preparació de les proves d’accés.
- Un cop recollides les dades dels alumnes que assistiran al centre, la Direcció els fa arribar el document de declaració responsable i comuniquen les condicions/requisits d’accés al centre segons el pla d’obertura.
-
PLANIFICACIÓ DE LES FAMÍLIES PRÈVIA A L’OBERTURA
- Un cop inscrit l’alumne al suport lectiu, la família consulta la informació al document Pla d’Obertura que estarà publicat a la web del centre (horaris, requisits de l’assistència, mesures de protecció)
- A la pàgina web podran descarregar-se el document de Declaració Responsable, que serà requisit per poder accedir al centre. Cliqueu aqui per a descarregar el Document de declaració per a menors d’edat. Cliqueu aqui per al model de Declaració per a majors d’edat
PREVISIÓ DE L’ALUMNAT QUE ASSISTIRÀ AL CENTRE
Del 8 al 19 de juny- Suport lectiu:
En base als alumnes que es preparen a proves d’accés, la previsió és la següent:
Alumnes de 3r d’Ap. Avançat – 24 (suport lectiu de Llenguatge musical i instrument)
Alumnes de 6è de G. Professional – 3 (suport lectiu d’Harmonia i Anàlisi, Història i instrument)
Del 22 al 25 de juny – Proves d’accés:
La relació dels alumnes que han de fer les proves d’accés és:
Accés a 1r: 26 alumnes
Accés a 2n : 1 alumne
Els requisits per al personal extern que ve al centre a realitzar les proves serà el mateix que s’ha descrit al punt 4 REQUISITS PER LES FAMÍLIES I L¡ALUMNAT.
ESPAIS I CIRCULACIO DE PERSONES
El centre determinarà uns espais estables i fixes on atendre l’alumnat (fins a 6 alumnes per grup) es tindrà en compte una àrea de seguretat de 4 m2 per alumne. Per evitar l’aglomeració de persones les entrades i sortides del centre es faran en diferents horaris i de forma esglaonada per evitar aglomeracions i sempre mantenint la distància de seguretat. Es vetllarà perquè els grups no coincideixin en els passadissos i els lavabos a fi d’evitar aglomeracions i mantenir la distància física. El centre destinarà principalment aules grans per a desenvolupar les activitats abans esmentades:
Llovera – aules 2, 9, 10, 16, 17 i 18
St Jaume – 11,12,13,14,17,18,23 i 24
Per assessorament del departament de Seguretat i Salut de la Diputació de Tarragona les següents aules no es podran fer servir:
Llovera – aules 0 i Biblioteca
St Jaume – Sala d’alumnes i box d’estudi
Del 3 al 5 de juny només es permetrà l’accés als centres al professorat que tenen cita prèvia per recollir material
Del 8 al 19 de juny, només es permetrà l’accés als centres als professors i alumnes que formen part del pla de suport lectiu a proves d’accés.
Del 22 al 25 de juny, només es permetrà l’accés als centres al professorat que formi part de les comissions de proves d’accés, professorat de suport en tota la organització i alumnat que hagi de realitzar les proves.
En aquest punt, es permetrà l’accés a les proves fins a 1 persona externa per alumne a part dels membres de la comissió.
En cas de detecció d’algun cas al moment de l’assistència d’alumnat als centres cada edifici disposarà d’un espai pel seu aïllament provisional mentre no el venen a recollir la seva família.
A Llovera serà la Sala de professors i a St Jaume l’aula 19
REBUDA DE L’ALUMNAT
El conserge rebrà als alumnes que han confirmat l’assistència voluntària i recollirà la declaració responsable signada un cop entra a l’aula.
En el cas de l’alumnat que ve al centre acompanyat d’algun familiar, aquest darrer no podrà accedir al centre.
Els alumnes estaran al centre només el temps estrictament necessari.
En cap cas, els alumnes poden tombar sols pel centre.
Un cop finalitzat el seu horari d’atenció individual o grupal al centre, els alumnes seran acompanyats a la sortida pel conserge.
ORGANITZACIÓ PERSONAL PAS
Del 8 al 19 de juny:
Llovera
MATÍ: Carme Puig i Mercè de Clara
TARDA: Francesc Aragonès
St Jaume
TARDA: Sergi Cotilla
22 i 23 de juny:
Els dies de les proves d’accés d’accés a 1r, els conserges realitzaran la seva jornada de matí, ja que a la tarda els centres romandran tancats.
25 i 26 de juny:
Llovera
MATÍ: Carme Puig i Mercè de Clara
TARDA: Francesc Aragonès
St Jaume
TARDA: Sergi Cotilla
ORGANITZACIÓ EDUCATIVA PRESENCIAL
-Del 3 al 5 de juny es contempla la possibilitat d’entrada de professors per recollir material necessari per tal de continuar amb la seva activitat lectiva de forma telemàtica.
Per aquest fet, els professorat que necessiti anar als centres, haurà de demanar cita prèvia.
La previsió de professorat en aquest sentit és la següent:
LLOVERA – Alex Llorens, Imma Jorba, Joan Martí, Paula Martínez, Rosa Burguera, Nèlia Sanxís
ST JAUME – Maite Pérez, Ana Vidal, Lluís Castel, Mario Lisarde, Maurici Dalmau, M. Teresa Ollé
-Del 8 al 19 de juny tindrà lloc el suport lectiu dels alumnes que es presenten a proves d’accés
Amb la finalitat de preservar la protecció de dades del nostre alumnat, s’han substituït els seus noms i cognoms per format acrònim amb les seves inicials.
Aquesta és l’organització:
DILLUNS 8 I 15 DE JUNY
LLOVERA
PROFESSORS: Rosanna García , Josep Llauradó I Lluís Castel
AULA 10 ROSANNA GARCIA (llenguatge)
15’30h-16’30h
J.M.R
X.M.C.
D.P.G
P.R.C
M.V.M
AULA 18 – JOSEP LLAURADÓ (clarinet) I LLUIS CASTEL (pianista acompanyant)
15’15h – 15’45h
A.B.Q
15’45-16h VENTILACIÓ ESPAI
16h – 16’30h
B.F.G
16’30h-16’45h VENTILACIO ESPAI
16’45h-17’15h
D.P.G
ST JAUME
PROFESSORS: Fontcalda Vidal i Jordi Jané
AULA 23 - JORDI JANÉ (guitarra)
16’45h – 17’15h
J.M.R
17’15h-17’30h VENTILACIO ESPAI
17’30h – 18h
X.M.C
AULA 12 – FONTCALDA VIDAL (llenguatge)
16’45-17’45h
A.A.C
A.F.N
E.G.M
A.B.Q
B.F.Q
AULA 24 – JORDI JANÉ (guitarra)
18h-18’30h
A.F.N
18’30-18’45
VENTILACIO ESPAI
18’45h – 19’15h
E.G.M
DIMARTS 9 I 16 DE JUNY
LLOVERA
PROFESSORS: Pau Santacana, Ramon Reverté, Rosa Burguera I Alex Sansó
AULA 9 – PAU SANTACANA (fagot) i ALEX SANSÓ (pianista acompanyant)
16h-16’30h
E.A.L
16’30-16’45h VENTILACIO ESPAI
16’45h-17’15h
P.R.C
AULA 10 – RAMON REVERTÉ (trompeta) I ROSA BURGUERA (pianista acompanyant)
17h – 17’30h
M.A.O
AULA 2 – JUANMI MARZÀ (trompa) I ALEX SANSO (pianista acompanyant)
17’30h-18h
M.V.M
ST JAUME
PROFESSORS: Maurici Dalmau i Gisela Torres
AULA 11 – MAURICI DALMAU (violí) i GISELA TORRES (pianista acompanyant)
16h-16’30h
E.P.D
16’30-16’45h VENTILACIO ESPAI
16’45h-17’15h
C.S.C
17’15h-17’30h VENTILACIO ESPAI
17’30h-18h
X.Z
AULA 22 – GISELA TORRES (piano)
18’15h – 18’45h
A.M.M
DIMECRES 10 I 17 JUNY
LLOVERA
PROFESSORS: Josepa Fernandez i Rosanna García
AULA 9 – JOSEPA FERNÁNDEZ (piano)
17h -17’30h
M.A.Y
17’30h-18h
VENTILACIO ESPAI I NETEJA PIANO
18h-18’30h
A.F.A
AULA 10 – ROSANNA GARCIA (llenguatge)
15’45h-16’45h
A.F.A
M.F.V
M.A.Y
R.R.J
ST JAUME
PROFESSORS: Mario Lisarde, Lluís Castel i Rosanna García
AULA 11 – ROSANNA GARCIA (llenguatge)
17h – 18h
T.A.H
E.S.V
C.S.C
E.P.D
AULA 17 – MARIO LISARDE (contrabaix) I LLUIS CASTEL (pianista acompanyant)
16’15-16’45h
T.A.H
16’45h-17h
VENTILACIO ESPAI
17h-17'30
G.D.R (6è)
DIJOUS 11 I 18 JUNY
LLOVERA
PROFESSORS: Albert García, Nèlia Sanxís i Rosa Burguera
AULA 16 – ALBERT GARCÍA (piano)
16h-16’30h
N.B.F
16’30h-17h VENTILACIO ESPAI I NETEJA PIANO
17h – 17’30h
R.R.J
AULA 18 – NÈLIA SANXÍS (flauta) I ROSA BURGUERA (pianista acompanyant)
16’15h-16’45h
M.G.M
16’45h-17h VENTILACIO ESPAI
17h-17’30h
A.H.G (6è)
ST JAUME
PROFESSORS: Jorge Echeverri, Lluis Castel I Anna Vidal
AULA 17 – ANNA VIDAL (llenguatge)
15h-15.45h
M.A.T (accés 2n)
AULA 11 – JORGE ECHEVERRI (violoncel) i LLUIS CASTEL (pianista acompanyant)
16h-16’30h
M.A.T (2n)
16’30h-16’45h
VENTILACIO ESPAI
16’45h-17’15h
A.S.M (6è)
17’15h-17’30h
VENTILACIO ESPAI
17’30h-18h
E.S.V
DIVENDRES 12 I 19 DE JUNY
LLOVERA – Josepa Fernàndez, Eugènia Valderrama i Alex Sansó
AULA 9 – JOSEPA FERNANDEZ (piano)
15’30h – 16h
A.A.C
16h-16’30h
VENTILACIO I NETEJA DEL PIANO
16’30h-17h
M.F.V
AULA 17 – EUGÈNIA VALDERRAMA (Preparació prova teòrcia accés superior)
17’30h – 18’30h
G.D.R
A.H.G
A.S.M
AULA 18 – ÀLEX SANSÓ (Hª de la Música – Superior)
19h – 20h
G.D.R
A.H.G
A.S.M
ST JAUME
PROFESSORS: Fontcalda Vidal
AULA 12 – FONTCALDA VIDAL (llenguatge)
16h-17h
A.M.M
M.G.M
E.A.L
M.A.O
N.B.F
X.Z
-Del 22 al 25 de juny tindran lloc les proves d’accés a Grau Professional. Consulteu aquí els horaris i tribunals de la prova.