Adquisicions MAMT
Col·lecció Nacional d'Art Contemporani de la Generalitat de Catalunya 2016-2020
Col·lecció Nacional de Fotografia de la Generalitat de Catalunya 2020
El 27 de setembre de 1968 Joan Miró signa un dibuix, un primer esborrany en què assenyalava les diferents parts que constituïen el Tapís de Tarragona, per a la seva execució per Josep Royo.
Un dels espais més aconseguits és el del pati del Museu. La solució adoptada per cobrir-ne el sostre va permetre obtenir llum natural que il·lumina les sales que s’obren al seu voltant.
Ordre i geometria són elements constants en la seva producció escultòrica; formes com el quadrat, el triangle i el cercle es presenten en tipologies molt variades, més o menys fràgils, tot jugant amb els buits, l’aire i la llum que les penetren i les envolten.
La democratització del sistema polític que facilità el desenvolupament artístic intern i les relacions internacionals, així com la intensa comercialització del fenomen artístic, propiciaren, als anys vuitanta, un fort desenvolupament de les arts plàstiques. Tot i això, a la darrera dècada del segle l’entusiasme va decaure, però no el treball i la qualitat dels artistes.