Vés al contingut
L'escola de Música

L'escola de Música

L'aprenentatge musical desenvolupa els sentits

Des de l’Escola valorem la música com una forma d’expressió i comunicació. Volem despertar en els nens l’interès per aquest art i que el gaudeixin des de l'experiència vivencial.  Oferim la formació pràctica necessària per gaudir de forma individual i en grup, aprofitant un entorn socialitzat i de creixement personal.

Pretenem crear un entorn musical acollidor i humà, perquè l’aprenentatge de la música sigui un fet viu i satisfactori.

El disseny de la nostra oferta s’estructura tenint en compte el desenvolupament psicoevolutiu dels nens i la seva implicació en el procés d’ensenyament-aprenentatge,  i vetllem en tot moment per adaptar-nos a les característiques i necessitats individuals de cada nen. Així, a l'escola, distingim entre Nivell Elemental i Nivell Mitjà:

Nivell Elemental

Iniciació

Adreçat a nens i nenes a partir dels 5 anys (P5)

Es desenvolupen sensorialment habilitats musicals com la veu, l’oïda i el ritme. A través d’aquest programa es desperta la sensibilitat musical dels infants donant especial rellevància a la sensibilitat, la imaginació i la creativitat musical. El treball amb l’alumnat es realitza de forma lúdica i vivencial, experimentant a través del moviment, el ritme, el cant, l’escolta i la improvisació.

Dedicació

  • Llenguatge musical: 1 hora setmanal

Música 1

Adreçat a nens i nenes a partir dels 6 anys (1r de primària)

L’alumnat segueix treballant habilitats musicals i obté les eines necessàries per afrontar l’elecció de l’instrument.

Aquest programa aprofundeix en les habilitats musicals que durant l’etapa de sensibilització s’han començat a treballar. L’aproximació  a la música s’intensifica en els diferents àmbits: sensorial a través de la qualitat del so i de la melodia; sonor de forma motora: a través del ritme i la seva improvisació; i afectiu, a través de les cançons, on els alumnes aprofundeixen en  l’afinació,  l’articulació dels fonemes, el fraseig, a l’articulació corporal i a la pulsació. A més, aprenen a estimar la música com a llenguatge artístic i a utilitzar-ho com a mitjà d’expressió.

Dedicació

  • Llenguatge Musical: 1 hora i 30 minuts setmanals

Música 2

Adreçat a nens i nenes a partir dels 7 anys (2n de primària)

A partir del programa Música 2, s'escull instrument i durant els cinc cursos següents, de forma progressiva i estructural es combinen el llenguatge musical, el cor, l’instrument de forma individual i de forma col·lectiva a partir de les agrupacions corresponents (conjunt de guitarres, conjunt de pianos, banda, orquestra).

Els instruments que el centre ofereix són: piano, guitarra, clarinet, flauta travessera, saxofon, oboè, fagot, trompeta, trompa, tuba/bombardí, trombó, percussió, violí, viola, violoncel i contrabaix

Dedicació setmanal

  • Instrument: 30 minuts setmanals
  • Llenguatge musical: 1 hora i 30 minuts setmanals

Música 3

Adreçat a nens i nenes a partir dels 8 anys (3r de primària)

A partir del programa Música 3,  i durant els quatre cursos següents, de forma progressiva i estructural es combinen el llenguatge musical, el cor, l’instrument de forma individual i de forma col·lectiva a partir de les agrupacions corresponents (conjunt de guitarres, conjunt de pianos, banda, orquestra).

L’objectiu principal és desenvolupar en l’alumne la seva sensibilitat i la creativitat per mitjà de la pràctica musical. Amb els coneixements que van adquirint, aprenen a reproduir allò que escolten i progressivament van ampliant les capacitats de domini de la tècnica instrumental, oïda, ritme, melodia...

Dedicació

  • Instrument: 45 minuts setmanals
  • Llenguatge musical: 2 hores setmanals
  • Conjunt instrumental: 45 minuts setmanals

Música 4

Adreçat a nens i nenes a partir dels 9 anys (4t de primària)

Aquest programa permet que l’alumne, ampliï les capacitats de domini de la tècnica instrumental com l’oïda, el ritme, la melodia, etc. La pràctica instrumental en grup esdevé un element educatiu clau i complementa la formació musical dels alumnes. 

Dedicació

  • Instrument:  45 minuts setmanals
  • Llenguatge musical: 2 hores setmanals
  • Conjunt instrumental: 45 minuts setmanals
  • Cor: 45 minuts setmanals

Música 5

Adreçat a nens i nenes a partir dels 10 anys (5è de primària)

Aquest programa permet que l’alumne, ampliï les capacitats de domini de la tècnica instrumental com l’oïda, el ritme, la melodia, etc. La pràctica instrumental individual i en grup esdevé un element educatiu clau i complementa la formació musical dels alumnes. 

Dedicació:

  • Instrument: 1 hora setmanals
  • Llenguatge musical: 2 hores setmanals
  • Conjunt instrumental: 1 hora setmanal
  • Cor: 45 minuts setmanals

Música 6

Adreçat a nens i nenes a partir dels 11 anys (6è de primària)

Aquest programa permet que l’alumne, ampliï les capacitats de domini de la tècnica instrumental com l’oïda, el ritme, la melodia, etc. La pràctica instrumental individual i en grup esdevé un element educatiu clau i complementa la formació musical dels alumnes. 

Dedicació:

  • Instrument: 1 hora setmanal
  • Llenguatge musical: 2 hores setmanals
  • Conjunt instrumental: 1 hora setmanal
  • Cor: 45 minuts setmanals
  • Acompanyament piano: 10 minuts setmanals agrupats en una sessió quinzenal de 20 minuts (tots els instruments menys piano i guitarra)

Nivell Mitjà

L'alumnat de l'Escola de Música, un cop finalitzat Música 6, poden continuar la seva formació musical al centre amb el Nivell Mitjà amb els diferents programes i itineraris no reglats, o també té la possibilitat d’incorporar-se al Conservatori de Música on cursaran, després de superar una prova d'accés, el Grau Professional d'ensenyaments musicals estructurat en sis cursos.

Programa d'Instrument

Adreçat a l’alumnat que vulgui desenvolupar les destreses musicals a partir de l’ instrument, tant en l’àmbit de la música clàssica com de la música moderna i jazz, i participar en projectes artístics en la vida musical del centre i en produccions musicals de retorn en l’entorn.

Aquest programa contempla dos itineraris depenent del perfil de l’alumnat:

  • Itinerari Aprofundiment (prioritat d’admissió respecte a l’itinerari bàsic).
  • Itinerari Bàsic (prioritat d’admissió respecte al taller d’instrument individual)

 

Itinerari Aprofundiment
La permanència màxima en aquest programa és de dos cursos escolars.

Perfil d’alumnat
Alumnat amb coneixements musicals que vol iniciar estudis de grau professionals i que per edat no poden ubicar-se en cap programa d’ escola.

Criteris i prioritat d’ admissió
Es realitzarà una prova de nivell d’instrument i de llenguatge. Els seus resultats es tindran en compte com a criteri de prioritat.

Assignatures:

  • S’haurà de cursar com a mínim l’assignatura d’ instrument i de llenguatge musical)
  • Classes individuals d’instrument 45’.
  • Classes de llenguatge musical (ubicació en grups d’Escola o de Grau Professionals).
  • Altres: conjunts, cor, educació corporal, etc.

 

Itinerari Bàsic
La permanència en aquest itinerari serà d’1 curs escolar, prorrogable segons valoració i places.

Perfil d’alumnat
Alumnat que prové de la finalització dels ensenyaments d’Escola i vol continuar formant-se de forma amateur.Alumnat que prové d'estudis de grau professional i vol continuar formant-se de forma no reglada.

Assignatures:
S’haurà de cursar com a mínim l’assignatura d’instrument col·lectiu

  • Classes col·lectives d’instrument (s’agruparan els alumnes en funció del nivell):

    • 3 alumnes mínim / 60 minuts.
    • 2 alumnes mínim / 45 minuts.
  • Altres: conjunts, cor, educació corporal, etc.

Programa de Cant

Adreçat a l’alumnat que vulgui desenvolupar les destreses musicals a partir de la veu, tant en l’àmbit de la música clàssica com de la música moderna i jazz, i participar en projectes artístics en la vida musical del centre i en produccions musicals de retorn en l’entorn.

L’alumnat haurà de participar obligatòriament en els projectes i produccions musicals que organitzi el centre (òpera, recitals, audicions, etc.).

Aquest programa contempla dos itineraris depenent del perfil de l’alumnat:

  • ​Itinerari Aprofundiment (prioritat d’admissió respecte a l’itinerari bàsic)
  • Itinerari Bàsic
     

Itinerari Aprofundiment
La permanència màxima en aquest itinerari serà de dos cursos escolars.

Perfil d’alumnat
Alumnat que professional vol iniciar ensenyaments reglats de grau professional

Criteris prioritat d’admissió i prioritat
Prova de veu. Els seus resultats es tindran en compte com a criteri de prioritat.

Assignatures:
S’haurà de cursar com a mínim les assignatures d’instrument, llenguatge i interpretació i escena)

  • Classes individuals de cant de 45’.
  • Classes de llenguatge musical (ubicació en grups d’Escola o de Grau Professional)
  • Assignatura d’interpretació i escena.
  • Assignatura de conjunt.
  • Idiomes aplicats al cant.
  • Pianista acompanyant.
     

Itinerari Bàsic
La permanència en aquest itinerari serà d’un curs escolar, prorrogable segons valoració i places i amb un màxim de 3 cursos escolars.

Perfil d’alumnat
Alumnat que vol perfeccionar la seva formació musical a través de la veu.
Alumnat que vol apropar-se al cant de forma amateur.

Criteris i prioritat d’admissió
Prova de veu. Els seus resultats es tindran en compte com a criteri de prioritat.

Assignatures:
S’ haurà de cursar com a mínim, la classe individual de cant i Interpretació i Escena

  • Classes individuals de cant de 30’.
  • Assignatura d’interpretació i escena.
  • Assignatura de conjunt.
  • Idiomes aplicats al cant. Pianista acompanyant.

Tallers

Tallers individuals

  • Instrument 30’/set.

Tallers col·lectius

  • Conjunt Instrumental, 1 h / setmana
  • Conjunt Instrumental, 1 h 30' / setmana
  • Conjunt Instrumental, 2 h / setmana
  • Història de la Música, 1 h / setmana
  • Llenguatge Musical / Harmonia / Anàlisi, 1 h / setmana
  • Llenguatge Musical / Harmonia / Anàlisi, 2 h / setmana
  • Noves Tecnologies, 1 h / setmana
  • Introducció a la Direcció, 1 h / setmana
  • Introducció a la Pedagogia, 1 h / setmana
  • Coral, 1 h /setmana
  • Cambra, 1 h /setmana

Formacions de l'Escola

Els diferents grups instrumentals i corals s’organitzen al llarg dels anys en funció de les edats i els nivells. L’objectiu és transmetre als alumnes els hàbits de disciplina, convivència i comportament col·lectiu, adaptar-se a la figura i al gest del director i desenvolupar l’oïda col·lectiva tan rítmica com sonora.

Cors
Alumnat de Música 4, 5 i 6

Conjunt de guitarres
Alumnat de guitarra de Música 3, 4, 5 i 6

Conjunt de pianos
Alumnat de piano de Música 3, 4, 5 i 6

Orquestres
Alumnat de corda fregada de Música 3, 4, 5 i 6: violí, viola, violoncel i contrabaix.

Bandes
Alumnat d'instruments de percussió i vent de Música 3, 4, 5 i 6: clarinet, flauta, saxòfon, oboè, fagot, trompeta, trompa, trombó i tuba.

Especialitats musicals

  • Violí, Viola, Violoncel, Contrabaix
  • Clarinet, Flauta travesera, Fagot, Oboè, Saxòfon
  • Trompeta, Trompa, Trombó, Tuba, Percussió
  • Guitarra, Piano
  • Cant