Vés al contingut

Projecte Erasmus+, per una educació inclusiva.

Mode Accés activat: Projecte ka122-SCH.

logoErasmusCEEalba

El CEE Alba ha estat seleccionat i subvencionat per participar dels projectes Erasmus+ de 2022 amb la seva proposta: MODE ACCÉS ACTIVAT: PER UNA EDUCACIÓ INCLUSIVA.

Aquest projecte permetrà als professionals de l’escola Alba viatjar a centres d'educació especial europeus per conèixer com treballen les tecnologies de suport en l'aprenentatge, la comunicació i la participació, per tant, per la inclusió d'alumnat amb necessitat educatives especials.

T'ho expliquem

Notícies relacionades

    • Erasmus+

    Iniciem la formació Designing Inclusive Learning Environments (ILE) to Support all Students (DILEs) que s'impartirà del 21 al 26 d'agost a Atenes per Europass Teacher Academy. 
    Gaudirem d'un programa ben interessant on treballarem els següents objectius:

    • Afrontar la diversitat i identificar les barreres a la participació i l'aprenentatge que sorgeixen a les escoles.
    • Elaborar prioritats de desenvolupament i planificar intervencions per donar suport a la diversitat (per exemple, adaptacions curriculars, disseny de lliçons diferenciades);
    • Utilitzar pràctiques d'aprenentatge alternatives, tècniques, materials i eines d'avaluació associades per revisar el desenvolupament;
    • Utilitzar les TIC per donar suport a tots els alumnes en entorns inclusius;
    • Fomentar la col·laboració dins de la comunitat escolar (mestres, alumnes, pares/cuidadors) per tal d'establir un marc de valors inclusius i donar suport a la participació i el rendiment dels alumnes en sistemes escolars sostenibles.
    • Comprendre les característiques clau d'un entorn d'aprenentatge inclusiu.

    banderes

     

    21/08/2023

    Amb 10 companyes de Polònia, Suècia, Itàlia, Alemània, Hongria i Croàcia hem compartit les nostres realitats educatives i debatut sobre el concepte de diversitat i d'inclusió. Observem que les diferents realitats europees no són massa distants quan a necessitats dels sistema educatiu, febleses i punts de millora.

    partenó

     

    22/08/2023

    Barreres d'aprenentatge i com podem superar-les i compensar-les com a ciutadanes europees i mestres. 

    La pluja d'idees ha estat extensa i ben profitosa. 

    Compartint els nostres contextos i les nostres realitats, ens apropem i construïm aliances.

    erasmus2

     

    23/08/2023

    Avui presentem la nostra escola i en compartim els nostres objectius i la nostra tasca.

    https://view.genial.ly/64e3592f12e84d00126500c3/dossier-show-and-tell

    En segon lloc,  identifiquem barreres d'aprenentatge i debatem quines possibles solucions estan al nostre abast per superar-les. El disseny universal de l'aprenentatge esdevé una molt bona opció per fer les escoles més inclusives. L'escola Alba aposta per aquest nou marc educatiu incorporant els ambients d'aprenentatge el proper curs.

    Anem per bon camí.

    erasmus3

     

    24 i 25/08/2023

     

    I acabem la nostra formació parlant de les Flipped Classroom i de l'aprenentatge basat en projectes com a maneres de garantir la diferenciació per atendre a les intel·ligències múltiples. L'ús de les tecnologies en aquests contextos esdevé de gran utilitat per garantir l'accés de tots els nostres alumnes. Una gran experiència compartir aquest curs amb mestres d'arreu Europa, conèixer, compartir i construir idees ens fa créixer professionalment. Teixim xarxa per futures col·laboracions.

    erasmus3

     

    • Erasmus+

    Aquest mes de juliol tres professionals de l'escola, Sílvia Gómez, Iraida Belmonte i Esther Vidal, han vitajat a Amsterdam per continuar aprenent en el marc del projecte Erasmus+ka122 Mode Accès: Activat. Per una educació inclusiva.

     

    03/07/2023

    Iniciem la nostra estada a Amsterdam visitant Drostenburg college.

    On tractem una primera aproximació al sistema educatiu holandès, nivells d'inclusió i l'organització del centre especialitzat en paràlisi cerebral, malalties cròniques i pluridiscicapacitats.

    L'ús de les tecnologies per accedir a l'aprenentatge i a la comunicació són presents a totes les aules.


    www.drostenburg.nl

     

    04/07/2023

    Orion college Noord, centre d'educació secundària especialitzat amb alumnes amb dificultats d'aprenentatge ens acull durant tota la jornada. La coordinadora de tecnologia explica l'abordatge i l'ús de la tecnologia d'informació i comunicació i de la tecnologia d'accés en diferents aules i aplicades amb diferents objectius.

    Com no podia ser d'una altra manera ens emportem un bon grapat d'idees per provar-ho al nostre centre.

     

    05/07/2023

    Orion College Noord i Van Koetsveldschool ens comparteixen com utilitzen la tecnologia en el procés d'ensenyança del alumnes amb dificultats d'aprenentatge de primària i secundària.

     

    06/07/2023

    Marius Meijboom center és un centre d'atenció a joves i adults amb grans necessitats de suport derivades de paràlisis cerebral.

    Hem pogut conèixer instal·lacions, serveis, recursos i professionals.

    Un centre que valora molt positivament la tecnologia de suport com a mitjà per promoure la participació i la implicació dels seus usuaris.

    Bona feina!

    https://www.cordaan.nl/locatie/de-marius-meijboom

     

    07/07/2023

    Acabem el nostre programa observant i participant de les activitats a diferents aules de Drotesburg. 

    Gaudim de les propostes que tenen organitzades en les diferents etapes educatives i diferents nivells competencials.

     

    Ha estat una setmana molt profitosa en la que hem pogut identificar diferents bones pràctiques que creiem que són del tot transferibles al nostre centre. Valorarem la seva idoneïtat.

     

     

    Gràcies Jack per la teva acollida.

    Thanks Jack for your welcome.

    Jack bedankt voor je welkom.

  • Després de rebre la visita de l’escola SFZ München Süd-Ost, Neuperlach, el novembre passat, tres professionals de l’escola Alba emprenguérem el dia 8 de maig la primera mobilitat cap a terres bavareses en el marc de l’Erasmus+: Mode accés activat per a una educació inclusiva.

    L’Esther Vidal (mestra), la Sílvia Pallisé (educadora) i l’Anna Maria Jornet (logopeda) vam tenir l’oportunitat de veure de primera mà centres educatius especialitzats en l’atenció d’alumnat amb NEE: SFZ München Süd-Ost, Neuperlach, Blinden Institut München, Pysically disabled Kurzstraße. Tots tenen experiència en la didàctica de les tecnologies de la comunicació i la informació, així com, en la tecnologia de suport.

    Vam rebre una càlida i grata acollida per part de tothom que ens va permetre realitzar observacions a les aules i participar en activitats i sessions de treball amb el personal docent. Tot plegat, ens ha ofert l’oportunitat d’intercanviar experiències per crear un espai d’autoreflexió i avaluació,  poder seguir en una millora continuada de l’activitat professional del dia a dia a la nostra escola.

    Vam fer un presa de contacte amb les seves realitats i metodologies, d’elles n’hem  extret el millor per transferir-ho al nostre centre:

    • Agrupaments heterogenis dels alumnes promovent en tot moment la participació i col·laboració.
    • Programació d’activitats molt estructurades amb durada suficient per interioritzar-les i generalitzar-les .Ús de sistemes de control del temps digitals.
    • Millora en la formació de la competència digital per poder integrar la tecnologia en les activitats d’aprenentatge.

    Ens hem estrenat en aquest tipus de projectes i hem obert un camí que ens ha permès establir vincles i sinergies a nivell europeu que, de ben segur, ens ajudaran a créixer com a escola.

    S’han assolit tots els objectius que ens vam plantejar des de l’inici i, com no, un d’ells també era el de participar en tasques culturals. Així ho hem fet, descobrint alguns dels nombrosos encants turístics de la cultura i la història de la capital bavaresa: Marienplatz, la Residenz, Palau de Nymphenburg… i fent una parada obligada al camp de concentració de Dachau per rememorar la realitat de l’Holocaust de la Segona Guerra Mundial.

    Per finalitzar la nostra estada, el claustre de l’escola SFZ München Süd-Ost, Neuperlach, ens oferí un àpat típic tot brindant amb cervesa bavaresa que no deixa de ser un atractiu més.  

    Esperem que les properes mobilitats puguin ser igual o millors que aquesta primera. Les companyes de München han deixat el llistó molt alt.

    munic0

  • Continuem amb el Projecte Erasmus+ Mode accès activat. Per una educació inclusiva, i iniciem les mobilitats amb una estada a Münich.

    Durant una setmana les professionals Anna Ma. Jornet (logopeda), Sílvia Pallisé (educadora) i Esther Vidal (mestra) visitaran tres centres d'educació especial de la ciutat alemanya amb els següents objectius: 

    • Aprendre programes digitals i dispositius d'accés a l'aprenentatge i avaluar-los segons transferència al nostre context escolar.
    • Conèixer l'enfocament d'implementació i ús de la tecnologia d'accés (TA) i les tecnologies d'informació i comunicació (TIC) en alumnes amb dificultats de llenguatge o amb comunicació no verbal.
    • Aprendre sobre la xarxa de treball i cooperació interdisciplinària a l'escola per la implementació de TA i identificar avantatges i inconvenients.
    • Captar idees del treball sobre la inclusió amb l'objectiu de promoure la participació en la vida social i la comunitat europea. Especial interès en el Servei Mòbil d'educació especial.
    • Descriure l'estructura del sistema educatiu alemany i en especial de les àrees de l'educació especial.

     

    Amb aquesta finalitat participarem en conferències, grups de discussió i observacions a l'aula. 

     

     

     

     

     

    "El projecte "Mode accés activat: per una educació inclusiva" està cofinanciat pel programa Erasmus+ de la Unió Europea. El contingut d'aquesta publicació és responsabilitat exclusiva del CEE Alba i ni la Comissió Europea, ni el Servei Espanyol per a la Internacionalització de l'Educació (SEPIE) són responsables de l'ús que pugui fer-se de la informació aquí difosa."

  • 17/01/2023

    Projecte ERASMUS+

    • Erasmus+

    En la convocatòria de projectes Erasmus+ del 2022 el CEE Alba i el seu projecte MODE ACCÉS ACTIVAT: PER UNA EDUCACIÓ INCLUSIVA va ser seleccionat i subvencionat.

    Durant aquest any 2023 els professionals de l’escola Alba viatjaran a Münich, Amsterdam, Praga, Finlàndia i Eslovènia per aprendre com altres centres d’educació espcial d’Europa treballen les tecnologies de suport per l’aprenentatges, la comunicació i la participació, i per tant per a la inclusió dels alumnes amb necessitats educatives especials.

    Durant aquest curs ja hem iniciat activitats col·laboratives europees, els nois i noies més grans han treballat amb alumnes d’Itàlia i també hem acollit a una escola de Münich que han volgut observar el nostre procés de digitalització del centre. 

    Valorem molt els beneficis d’aquestes activitats i el seu gran potencial d’aprenentatge.

    Estem convençudes que obrim una nova etapa al centre on el creixement professional i de la nostra institució està garantit.

    "El proyecto "Mode accés activat: per una educació inclusiva" está cofinanciado por el programa Erasmus+ de la Unión Europea. El contenido de (esta nota de prensa/comunicado/publicación/etc.) es responsabilidad exclusiva del (nombre del centro educativo u organización de educación y formación) y ni la Comisión Europea, ni el Servicio Español para la Internacionalización de la Educación (SEPIE) son responsables del uso que pueda hacerse de la información aquí difundida."

Agenda relacionada

    • Quan: 8/05/2023 - 13/05/2023
    • Hora: 00:00 h - 00:00 h
    • Estat: Finalitzada
    • Tipus: Tipus d'agendaAgenda
    • Erasmus+

    Continuem amb el Projecte Erasmus+ Mode accès activitat. Per una educació inclusiva, i iniciem les mobilitats amb una estada a Münich.

    Durant una setmana les professionals Anna Ma. Jornet (logopeda), Sílvia Pallisé (educadora) i Esther Vidal (mestra) visitaran tres centres d'educació especial de la ciutat alemanya.

    • Quan: 15/11/2022 - 19/11/2022
    • Hora: 00:00 h - 00:00 h
    • Estat: Finalitzada
    • Tipus: Tipus d'agendaAgenda
    • Erasmus+
    El centre de Münich passarà quatre dies a la nostra escola observant i aprenent sobre la nostra tasca educativa i terapèutica i sobre el procés de digitalització del centre. Sis professionals d'Alemania conviuran amb nosaltres, esperem que tots plegats aprenguem d'aquesta estada.

Programa Erasmus+

"El projecte "Mode accés activat: per una educació inclusiva" està cofinanciat pel programa Erasmus+ de la Unió Europea. El contingut d'aquesta publicació és responsabilitat exclusiva del CEE Alba i ni la Comissió Europea, ni el Servei Espanyol per a la Internacionalització de l'Educació (SEPIE) són responsables de l'ús que pugui fer-se de la informació aquí difosa."

erasmus
sepie