Vés al contingut

Les alumnes de segon d’Arquitectura Efímera de l’EADR, autores d’una instal·lació a A Cel Obert 2026

  • Publicat: 11/10/2026

Les alumnes de segon d’Arquitectura Efímera de l’Escola d’Art i Disseny de Reus, Laura Leándrez, Laia Ramia i Paula Royo, són les autores de L’última empremta, una de les instal·lacions de l’edició 2026 del festival A Cel Obert, a Tortosa.

La proposta, ubicada al Claustre del Centre d’Art i Cultura, convida a reflexionar sobre el rastre que deixem al nostre pas i la relació entre l’acció humana i la capacitat transformadora de la natura.

A través d’un conjunt de sabates escampades i suspeses, de les quals emergeixen flors, les autores representen la tensió entre l’activitat humana i l’equilibri natural. Una imatge suggeridora que ens interpel·la sobre les conseqüències de les nostres accions i l’impacte del progrés en el planeta.

L’última empremta no pretén oferir respostes tancades, sinó obrir un espai de reflexió amb preguntes essencials: quina petjada deixem al món? Fins a quin punt el nostre progrés condiciona l’equilibri del planeta?

La instal·lació és una invitació a aturar-nos, observar i prendre consciència de la nostra responsabilitat envers la natura.

Des de l’EAD de Reus, celebrem el talent, la sensibilitat i la creativitat de les nostres alumnes, que porten el seu projecte més enllà de les aules i contribueixen, amb la seva mirada, a donar vida a un festival que connecta art, arquitectura i espai públic.

Instal·lació Tortosa
Instal·lació Tortosa