L’exposició Llum, Natura Centrum Est de Marcel·lí Antúnez s’inaugura al Tinglado 2
La mostra reuneix més de 250 objectes provinents d’accions, rues, instal·lacions i murals creats —de manera específica i sovint per encàrrec— des de 2014 fins a l’actualitat. Més d’una dotzena de projectes realitzats col·laborativament conformen aquest conjunt.
El procediment col·laboratiu implica compartir el procés de creació amb col·lectius diversos, com s’ha fet amb els alumnes de segon curs d’Arts Aplicades al Mur de l’Escola d’Art i Disseny de la Diputació a Tarragona.
Antúnez ha visitat el centre per treballar amb l’alumnat sobre la biografia de Llum de la Selva (1877–1983).
Aquest pagès naturista, revolucionari i anarquista, nascut a Barcelona i establert posteriorment a Sabadell —en un hort que va anomenar Jardí de l’Amistat—, va morir als 106 anys a la Galera (Montsià). Les imatges treballades pels alumnes constitueixen la primera biografia gràfica dedicada a un dels personatges dels Pòsters Pagesos, també presents a l’exposició.
El treball col·laboratiu i, posteriorment, el cultiu d’un hort sota criteris agroecològics han portat Marcel·lí Antúnez a assenyalar la urgència de revertir una doctrina civilitzadora —la nostra— que ha desplaçat la natura del relat central.
Durant les sessions a l’escola, l’artista ha convidat els alumnes a tornar a la natura i a escoltar allò que és viu —animals, plantes i territoris—, i a considerar-los subjectes actius d’una narració compartida que cal respectar i protegir.
L'alumnat d’Arts Aplicades al Mur de l'EADTarragona que ha participat és Lucía Caño, Judith Navarro, Heura Martí, Èrika Martínez, Irene Yi Orti, Norma Pascual, Lídia Pérez, Maria Lluïsa Rom, Rocío Romero, Marina Singleton, Lucía Valverde, Abril Yerden, Dídac Masgoret i Rut Cano.
El professorat: Yolanda Díaz, Maite Serna, Núria Rion, Sílvia Iturria, Àlvar Calvet i Empar Escobar