Formació

Curs: Llenguatge administratiu. Redacció de documents administratius

  • Modalitat Virtual-videoconferència
  • Acreditació Assistència i Aprofitament
  • Tipus de formació Curs
  • Àmbit: Activitat Administrativa
  • Codi: C22-017
  • Dies: Del 18 d'abril al 5 de juny. Sessions de videoclasse: 19, 25 d’abril; 2, 9, 16, 23 i 30 de maig
  • Horari: d'11 a 13 h (14h de videoclasse + 20 h virtuals)
  • Durada: 34
  • Places: 25
  • Lloc: Aula virtual + Plataforma Cisco-Webex
Data límit d'inscripcions

Objectius

• Oferir les eines bàsiques perquè l'alumnat pugui elaborar amb coherència i cohesió els escrits més usuals en la seva feina diària, tenint en compte el tipus de text i la situació comunicativa.
• Conèixer els criteris generals d'estil i les convencions gràfiques aplicables a la redacció administrativa.
• Fixar la funció i l'estructura dels diversos documents, d'acord amb cada una de les activitats administratives.
• Apreciar la importància de redactar-los de manera clara i entenedora per aconseguir la màxima eficàcia comunicativa.
• Aplicar tots aquests coneixements en la redacció de documents concrets.
• Treballar els criteris apresos amb documents reals aportats per l'alumnat.
• Redactar, planificar, revisar i millorar de l'estil del llenguatge en general i de l'administratiu en particular.
• Redactar documents administratius concisos, precisos, objectius, formals, ben construïts, comprensibles i eficaços, i conèixer quins són els errors més freqüents de redacció.
• Aconseguir que els coneixements s'apliquin a la pràctica quotidiana.

Programa

• Redacció i revisió dels documents administratius: sol·licitud, carta, ofici, citació, notificació de resolució, certificat, diligència, convocatòria de reunió, acta de reunió, correu electrònic i qualsevol altre document que l'alumnat redacti en el seu lloc de treball.
• Reconeixement dels defectes que pot presentar un text.
• Problemes lingüístics més destacats.
• Manera de presentar la informació.
• Adaptacions necessàries d'estructura i d'estil per millorar el resultat final del text.
• Criteris generals d'estil en la redacció administrativa.
• Terminologia i fraseologia administrativa.
• Convencions: majúscules i minúscules; abreviatures, sigles i símbols; tractaments protocol·laris.
• Criteris generals de presentació de documents: criteris per a la redacció de la signatura electrònica en els documents electrònics administratius, citació de preceptes legals....
• Webs d'interès en matèria lingüística.

Destinataris

Personal al servei de l’Administració local.

Metodologia

Es combinarà el treball en l'aula virtual amb la videoclasse.

Requisits

Es requereix per participar-hi un ordinador, connexió a internet, càmeraweb i auriculars

RP-F01-06 edi.2

Més informació

El dia 07/04 Després de la reunió amb AFEDAP es va canviar el percentatge d'assistència passant del 90% al 80%.
Aquest curs es va enviar la confirmació de l'interés als alumnes amb un 90% d'assistència,La gestió dels certificats es va realitzar el dia 6 de juliol amb el nou percentatge de 80%.