Gràfica publicitària
Aquest cicle ofereix una formació global en les següents àrees del disseny gràfic: imatge corporativa, cartellisme, disseny editorial, publicitat, senyalística, packaging i il·lustració. Aquests estudis capaciten per idear, organitzar i dur a terme les diferents fases d’un projecte de comunicació visual desenvolupant totes les aplicacions necessàries que garanteixen l’assoliment dels objectius plantejats a l’inici de qualsevol encàrrec de comunicació visual.

Formació global en diverses àrees del disseny gràfic: imatge corporativa, cartellisme, disseny editorial, publicitat, senyalística, packaging i il·lustració
Aquests estudis capaciten per idear, organitzar i dur a terme les diferents fases d'un projecte de gràfica publicitària, amb els controls de qualitat corresponents, i de les aplicacions vinculades a la comunicació gràfica, fer-ne el seguiment posterior i el control de qualitat en la indústria gràfica, fins a obtenir un producte adequat als objectius comunicatius inicials.
És un cicle ofereix una formació global en les següents àrees del disseny gràfic: imatge corporativa, cartellisme, disseny editorial, publicitat, senyalística, packaging i il·lustració.
Els alumnes obtenen les eines per a idear, organitzar i dur a terme les diferents fases d’un projecte de comunicació visual desenvolupant totes les aplicacions necessàries que garanteixen l’assoliment dels objectius plantejats a l’inici de qualsevol encàrrec de comunicació visual.
Dades bàsiques
- Grau superior dels ensenyaments professionals d'Arts Plàstiques i Disseny. Tècnic superior d'arts plàstiques i disseny Gràfica publicitària.
- Durada total del cicle: dos cursos. 120 ECTS. 2.000 hores.
- L’alumnat realitza 280 hores de pràctiques en empreses del territori relacionades amb cada especialitat.
- Família professional artística: Comunicació gràfica i audiovisual.
- Referent europeu: CINE 5-b (Classificació Internacional Normalitzada de l'Educació).
Objectius generals
Les persones que superen el cicle formatiu obtenen un títolde tècnic o tècnica superior d’arts plàstiques i disseny en gràfica publicitària, que els permet accedir al món laboral, per dur a terme tasques com ara les següents:
-
Disseny, organització i gestió de projectes de la indústria gràfica.
-
Direcció d'art.
-
Direcció creativa.
-
Preparació d'arts finals per imprimir-les correctament.
-
Grafista expert/a en la selecció i ús de recursos tipogràfics, cal·ligràfics i de retolació manual per a diferents aplicacions.
-
Col·laboració en l'organització i supervisió de la producció.
Cursos i mòduls
Mòduls 1r curs
-
UF1 Elements plàstics i visuals. Morfologia i dinamisme de la composició
-
UF2 Llum i color. Relacions. Valors simbòlics
-
UF3 Forma i espai. Anàlisi, representació i interpretació creativa
-
UF1 Comunicació visual i disseny. Semiòtica del disseny gràfic
-
UF2 Disseny gràfic. Àmbits i tipologies. Indústria gràfica
-
UF3 El projecte de disseny gràfic. El procés creatiu. Procés projectual i metodologia
-
UF1 Llenguatge fotrogràfic
-
UF2 Tècnica fotogràfica i tractament de la imatge
-
UF3 Fotografia aplicada a projectes de l'especialitat
-
UF1 Comunicació visual i les seves manifestacions: La imatge publicitària
-
UF2 Història de la imatge publicitària: Antecedents, evolució i actualitat
- UF1 Introducció als mitjans informàtics
- UF2 Tractament de la imatge bitmap
- UF3 Tractament de la imatge vectorial
-
UF1 Introducció als projectes de gràfica publicitària
-
UF2 El disseny gràfic i la comunicació visual en la gràfica publicitària
-
UF3.1 Àmbits d'aplicació de la comunicació gràfica. La gràfica publicitària
-
UF5 Tipografia, sistemes i organització de la informació. La tipografia en la gràfica publicitària
-
UF1 Teoria de la imatge
-
UF1 Evolució històrica de la tipografia
-
UF2 Signe tipogràfic
-
UF3 Aplicació tipogràfica
Mòduls 2n curs
-
UF3.2 Àmbits d'aplicació de la comunicació gràfica. La gràfica publicitària
-
UF4 Identitat i comunicació. Sistemes gràfics en la gràfica publicitària
-
UF6 Anàlisi i presentació dels projectes de gràfica publicitària
-
UF4 Usos tipogràfics i creació d'alfabets
-
UF1 Marc legal de les arts plàstiques i el disseny : les propietats essencials
- UF2 Incorporació al treball : el procés de cerca de feina
- UF3 Empresa i iniciativa emprenedora: el treball per compte propi
-
UF1 Publicitat: comunicació i persuasió
-
UF2 Introducció al màrqueting aplicat a la publicitat
-
UF1 Introducció als mitjans audiovisuals
-
UF2 Comunicació i llenguatge audiovisual: Recursos expressius
-
UF3 Tècniques i tecnologies de realització audiovisual
-
UF4 Tècniques i tecnologies de postproducció audiovisual
-
UF1 Projecte integrat